Když dostanete Vy dobropis, znamená to, že Vám někdo něco vrátí, když vystavíte Vy dobropis - Vy někomu vracíte.
Např. reklamujete zaplacené zboží - reklamace je uznána a dodavatel Vám vystaví dobropis ve výši reklamované částky a peníze Vám vrátí.
Vy byste mohla vystavit dobropis např. kdyby jste rodičům fakturovala např. 3000 za dítě, oni zaplatili a při konečném vyúčtování by se zjistilo, že měli zaplatit jen 2800 za dítě. Pak byste vystavila dobropis na 200 Kč a poslala jim je.
Storno znamená zrušení. Rodičům nic nevracíte, musíte Vámi vystavenou fakturu stornovat - to znamená zrušit. A po zjištění storno poplatků vystavit novou fakturu ve výši těchto poplatků. Dobropis byste vystavovala tehdy, když by rodiče fakturu např. ve výši 3000 již uhradili a následně se rozhodli, že dítě nepojede. Storno poplatek by dejme tomu činil 500,- Kč. Pak byste vystavila dobropis ve výši 2500 (tj. uhrazené 3000,- mínus storno poplatek 500,-) a oněch 2500,- byste jim vrátila. 500 Kč storno poplatku by se zřejmě projevilo ve vyúčtovací faktuře dodavatele školy v přírodě, kde by Vám jej vyúčtoval.