od IvetaZ » pát 10. srp 2018 15:03:23
Dobrý den, ráda bych Vás požádala o prosbu. V současné době jsem převzala vedení účetnictví Základní školy, která je měsíčním plátcem DPH z doplňkové činnosti... Jako účetní ve školství jsem již pracovala, ale jelikož škola byla opravdu velká, každá z nás zaměstnankyň v ekonomickém úseku měla pouze svoji určitou oblast působnosti. Co se týče samotného účtování, neměl by být problém, ale upřímně vůbec netuším, jak se k DPH postavit a začít. Vše je pro mě nové, dozvídám se o kráceném nároku, o kterém jsem ještě donedávna neměla vůbec ponětí... zjišťuji, že k výpočtu je potřeba koeficientu, podle kterého se rozúčtovává od začátku roku, ale jak podle něj částky na faktuře výpočíst?, rozúčtovávají se podle něj stejně tak i výdajové a příjmové doklady v pokladně ap. :-)? Ráda bych se zeptala někoho ve svém okolí, ale všechny školy se snaží, aby do DPH nespadly :-). Prosím našel by se někdo, kdo by mi mohl podat pár základních informací? Mockrát děkuji :-)