nevím, zda má tento projekt (o který jsme už dvakrát žádali a nevyšel) nějaké jiné podmínky, než ostatní projekty, ale napíšu, jak to dělám já s projekty ostatními (comenius, přeshraniční spolupráce atd.)
faktura či paragon týkající se projektu je označena razítkem vyrobeným speciálně pro tento účel (i náklad na razítko jde z peněz projektu), na razítku jsou povinné údaje o projektu - bývá to název a číslo projektu. tímto razítkem označím naprosto všechny doklady, které se projektu týkají.
faktury píšu do stejné knihy faktur a v číselné řadě s ostatními běžnými fakturami, jen si z každé projektové faktury udělám kopii a založím do šanonu pro tento projekt. účtuji jako každé jiné náklady, ale rozlišuji účelovým znakem přiděleným pro tento projekt. tzn. že vše účtuji zároveň s ostatním účetnictvím školy, jen díky rozlišení ÚZ mohu kdykoliv vyjet rozbory V+N za tento projekt a vědět, jak jsme na tom. majetek koupený z projektu evidujeme také stejně jako běžný majetek (028 atd.), ale na konkrétní věc se vyznačí, že je pořízena z projektu - a na faktuře je poznačeno, pod jakým číslem je majetek zaevidován a kde se nachází.
nevím, jestli je tento projekt výjimkou, když Janavy píše, že si to paní vede v excelu a ÚPLNĚ mimo účetnictví školy. tohle mi nějak nejde na rozum, podle mě to popírá všechny zásady účetnictví. vím o jedné kolegyni, která tento projekt od října nebo listopadu 2009 účtuje, ale jsou teď prázdniny, tak hned jak ji seženu, poprosím o vyjádření tady v diskuzi. zatím vydržte