Ne, hledám způsob, jak to ošéfovat co nejjednodušeji, nedělám jenom účetnictví, ale i nákupy, sekretářku a děvečku pro všechno. A "sáček" s bonbony si myslím by zrovna přes účetnictví vzhledem k pracnosti jít nemusel. Protože každé zaúčtování by mělo být řádně podloženo.
V každé běžné třídě od 1. do 9. ročníku proběhnou tyto platby: pracovní sešity, pracovní pomůcky + cca 4 nějaké jednodenní akce za šk.rok, na 1.st.ještě hygienické potřeby, v 1. ročníku koheze, 2. a 3. ročníky plavání a bruslení včetně dopravy, 4. ročníky zot.akce, 5.ročníky turistický kurz, 7. ročník lyžák a od 6.ročníku u sportovních tříd každoročně ještě sportovní kurz. U vícedenních akcí ještě přispívá UR, takže k tomu jsou ještě žádosti o příspěvek. K tomu 300 dětí ve školní družině a kroužky, asi tak 10-15 kroužků ročně. A dnes je spousta dětí, které se akcí z důvodu financí prostě neúčastní. Proto se ptám, jak to funguje jinde? Máme ve škole 800 dětí a příští rok přibude další třída. Některé "akce či chcete - li nákupy" si řídí třídní učitel, některé předmětový učitel, podle toho, který z nich je organizuje. Kdo tedy hlídá u vás peníze za jednotlivé žáky? Kdo je zinventuje. U nás se některé akce táhnou přes kalendářní rok a některé přecházejí do druhého školního roku.
Já mám zatím systém, že každou větší akci, tím myslím různé kurzy mám na 324 pod různou analytikou (vybíráme zálohy bankou i hotově), akce skončí, účet je na nule. Na každou takovou akci mám i složku s doklady a vyúčtováním, aby vše bylo doložitelné. Drobnější akce projdou obvykle 1 nebo 2 fakturami, na ty se obvykle nevybírá dopředu. Zaúčtuji fakturu 377/321 a pohledávku donesou učitelky do pokladny. Individuální přísliby dělám za učitele, ti jenom podepíší. Zůstatky účtů v koci roku inventuji já, dokládám seznamy jednotlivých žáků.