Dobrý den.
Chtěl bych podnikat v půjčování foto vybavení.
Můj dotaz zní.
Když přijde zákazník - vystavím mu fakturu např na celý fotoaparát to je záloha kdyby ho odcizil (např 10 000kč).
Když mi poté fotoaparát vrací upravím fakturu jen na částku za vypůjčení (např 500kč). A vrátím mu zpátky 9500kč.
Tohle se dá když předáváme peníze z ruky do ruky.
Co když chce někdo půjčit fotoaparát poštou?
Pošlu mu v balíku fakturu např na 10 000kč. To zaplatí při převzetí balíku.
Částka mi přijde na podnikatelský učet. A tu je ten problém.
Když potom fotoaparát vrátí má zaplatit jen např 500kč za výpujčení. Tak mu mám upravit tu fakturu z 10 000kč na 500kč?
Ale když mu potom budu posílat zpátky 9500kč na jeho účet tak aby v tom nebyly zmatky ohledně podnikání.
Že vlastně odcházejí peníze z podnikatelského účtu.
Děkuji za radu jak to udělat aby to bylo legální a učetně zcela vpořádku.