od Čelakovská » stř 21. bře 2012 12:07:55
Podrobný návod jsem také nenašla. Postupuji podle informací ze školení na Avensio:
1. tiskové sestavy, evidenční list, tisk podkladů, zvolím si období, které požaduji
2. tisk.sestavy, tisk a úpravy, 1.ikona na liště vlevo nahoře se zeleným křížkem, tím se generují ELDP, zadám období a OK
3. ELDP se vygenerují, ty které se budou odesílat nechám označené šipkou, pokud některý odeslat nechci - šipka se odstraní mezerníkem
4. ikona tiskárny, zvolím 2 na stránku, ELDP se vytisknou
5. takto vytištěné ELDP kontroluji podle mzdových listů /takhle to potom kontroluje i kontrola z OSSZ/, pokud chci něco opravit, pak vygenerovaný ELDP rozkliknu, opravím a uložím přes disketu. Pokud jsou v pořádku, pak se nikde nic nedoplňuje.
6. zkontrolované ELDP odešlu přes ikonu se zelenou šipkou, uložím na zvolené místo, odkud pak načítám do Partnerliku /posílám ELDP na OSSZ přes program Partnerlink/
7. vytisknuté ELDP dám podepsat zaměstnancům - 1 jim nechám, 2.si založím
Zatím jsem ještě ELDP za r. 2011 nedělala, ale podle sdělení kolegyně neměla dobře zaměstnankyně, které jsou ma MD, ty musela opravovat. Také je třeba dát si pozor na OČR - ve vyloučených dobách může být jen 9 popř. 16 dní u samoživitelek, ale vím, že program vloni dělal chyby a u těch, co sice měli OČR třeba 12 dní, ale mohli mít placeně jen 9, tak dával do vyloučených dob 12, nevím, možná už tuto chybu odstranili.
Jinak Vám mohu doporučit kupte si knihu Abeceda mzdové účetní 2012 - od ANAGU - kroužková vazba, stojí sice asi 609,- Kč, mě jí v práci bez problémů proplatili. Vychází každý rok nová aktualizovaná, mám s ní dobré zkušenosti. Je tam vše potřebné, mimo jiné i ELDP.