Aktivity dětí - účtování

faktury přijaté, vydané, zálohové, dobropisy, vrubopisy

Aktivity dětí - účtování

Příspěvekod Natálie » stř 24. úno 2010 11:06:14

Zdravím všechna a přeji krásný den, ráda bych s Vámi porovnala účtování aktivit dětí - např. letní výjezdy, lyžařský výcvik, fotbal.soustředění, vstupné divadlo, kino, kroužky, startovné atd.. Zda účtujete na účet 518 - služby nebo 549 - ostatní náklady. Díky moc za konzultaci. Natálie
Natálie
 
Příspěvky: 15
Registrován: úte 16. úno 2010 12:13:18

Re: Aktivity dětí - účtování

Příspěvekod pasuch » pon 08. bře 2010 17:39:16

Ještě v loňském roce jsem všechny školní akce účtovala na účet 518 rozlišené analytikou (výlety, LVVZ, plavání apod.), letos jsem se přiklonila k názoru, že to pouze "přeženu" přes účetnictví a účet 324 a nebudu si zkreslovat třídy 5 a 6. Myslím, že oba způsoby jsou správné, ale tento se mi líbí více. Hezký den, Pavlína
pasuch
 
Příspěvky: 17
Registrován: pát 15. kvě 2009 13:40:52

Re: Aktivity dětí - účtování

Příspěvekod L. F. » úte 09. bře 2010 10:50:17

Zdravím,
já aktivity dětí-ŠvP, Hory, Výlety či LDT neúčtuji přes výsledkové účty, aby nedošlo nějakou chybičkou ke zkreslení HV. Účtuji pouze přes trojky - účet 377 ( dříve jsem účtovala přes 378). Na každou aktivitu mám vlastní analytiku.
Účtuji takto:
Platba od dětí ( jejich rodičů) na BÚ: 241/377
Faktura např.: za ŠvP: 377/321
Úhrada faktury z BÚ: 321/241
Přeplatky např.: u ŠvP: 377/241- většinou bývá přeplatek, ještě nikdy se nestalo, že by se muselo doplácet.
L. F.
 
Příspěvky: 235
Registrován: úte 02. čer 2009 14:57:42

Re: Aktivity dětí - účtování

Příspěvekod agama » úte 09. bře 2010 11:11:59

Zhruba před rokem jsem tady psala:
"Máme od zřizovatele doporučeno účtovat přes trojkové účty, takže jestli vybíráte zálohy od dětí, účtuji na 324, náklady na žáky na 378 (letos na 377), příp. na 518 pokud něco hradí škola.. a až znáte všechny náklady, uděláte podrobné vyúčtování a vrátíte přeplatky nebo vyberete doplatky a proúčtujete 324/377." Doufám že se nic nezměnilo. :whistle:
Uživatelský avatar
agama
 
Příspěvky: 516
Registrován: stř 04. bře 2009 15:45:44
Bydliště: Valašsko

Re: Aktivity dětí - účtování

Příspěvekod nono » úte 09. bře 2010 12:57:26

Já to dělám také jako a g a m a :)
nono
 
Příspěvky: 721
Registrován: ned 15. bře 2009 1:25:10

Re: Aktivity dětí - účtování

Příspěvekod Natálie » stř 10. bře 2010 9:18:58

Krásný den všem, mi jsme Dětský domov, takže všechny aktivity za svěřence domova hradíme z nákladů, neboť rodiče nepříspívají. U ná jsou děti odebrané soudem a rodiče neplatí ani řádné ošetřovné, což je povinnost ze zákona. Děkuji za konzultace. Natálie
Natálie
 
Příspěvky: 15
Registrován: úte 16. úno 2010 12:13:18

Re: Aktivity dětí - účtování

Příspěvekod Lenka » čtv 11. bře 2010 15:44:11

Jsem také z DD, aktivity dětí platím ze služeb - 518, kapesné, dárky, odchodné a jízdné svěřenců platím z 549
Lenka
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon 02. bře 2009 13:14:07

Re: Aktivity dětí - účtování

Příspěvekod bielja » pon 07. čer 2010 12:53:55

Ing. Hanzlová tvrdí, že zálohy se účtují přes 261 (241)/324 a po skončení se vše dá na 518 a záloha se vyúčtuje jako výnos 609 (649) / 324 podle vnitřní směrnice. Já ovšem dostala úplně stejnou radu jako tady píšete. Pokud nemá škola žádné náklady se ŠvP, tak přes 377, jen ty zálohy jsem účtovala taky na 241/377. Pro letošek spravím :D
bielja
 
Příspěvky: 88
Registrován: pon 22. úno 2010 10:00:53

Re: Aktivity dětí - účtování

Příspěvekod markytka » stř 03. lis 2010 8:29:15

Dobré ránko.. Účtuji obdobně jako vy tady - tedy přes trojkové účty. Nyní se mi ale stalo, že fakturu za plavání z části hradím z obecních, z části z ONIVU a třetí část si platí děti. Naúčtovala jsem si na 518 celou částku z faktury s rozdělením středisek (obec a ONIV), teď ale zjišťuji, že zde mám nejspíše chybu, že musím dát 518/321 jen částku z ONIVU a z OBCE a tu část co hradí žáci naúčtovat na 324/321, abych použila tu zálohu od dětí přijatou.. Je mé myšlení v tomto správné??
markytka
 
Příspěvky: 176
Registrován: úte 03. bře 2009 8:00:25

Re: Aktivity dětí - účtování

Příspěvekod Alena H » stř 03. lis 2010 8:39:03

Hezký den,
máte pravdu, účtovala bych stejně - žáci , zřizovatel, ONIV. Já si pro takové případy vytvářím k faktuře tabulku, kde rozúčtuji tak, jak potřebuji na jednotlivé plátce. Její součástí je i seznam žáků, tuto tabulku máme všeobecně na interním webu a pedagogové po přijetí faktury, skončení akce vyplní jména dětí a vybrané částky, případně, kdo je v UNII rodičů, hlavičku tabulky pošlou e-mailem a ostatní je už na mě.
Alena H
 
Příspěvky: 850
Registrován: čtv 27. kvě 2010 9:38:24


Zpět na Faktury

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků