Evidence majetku školy

evidence operativní, podrozvahová, inventarizace, software

Evidence majetku školy

Příspěvekod AndreaN » úte 15. čer 2010 14:17:04

Pěkně prosím o stručné sdělení, jak evidujete majetek (veškerý) ve škole. Máme nového pana ředitele a chce dávat vše do pořádku. Když jsem před čtyřmi lety přišla na místo účetní, evidence majetku de facto neexistovala, jen seznam "toho důležitého". Takže jsem se poslední 2-3 roky patlala s tím, abych do evidence dostala co nejvíce. Takže jsem od suterénu až po střechu (2 budovy školy) chodila a zapisovala majetek. Majetek jsem zaevidovala dle místností.
Pan ředitel chce majetek rozdělit dle předmětů.
Tím ale vznikne dvojí evidence - u mě 1x, a po druhé v sešitech, seznamech za jednotlivé předměty.
Prosím tedy o radu, jak evidujete vy - nábytek, učební pomůcky, učebnice, metodiky pro učitele, .... Díky moc.
AndreaN
 
Příspěvky: 208
Registrován: pon 12. dub 2010 11:45:19

Re: Evidence majetku školy

Příspěvekod Terina » čtv 17. čer 2010 7:30:12

Dobrý den, Andreo!
Vidím, že je nás podobně postižených víc. Taky jsem nastoupila letos na školu, kde se o evidenci majetku vůbec nikdo nestaral. Dříve bych něčemu takovému nevěřila, ale dnes vím, že na mnoha školách tato evidence značně pokulhává. Chvílemi zuřím, chvílemi jsem nešťastná, ale nezbývá mi než sepisovat a sepisovat. Závidím Vám, že už máte tu piplavou práci za sebou, protože já se na to teprve chystám. Nevím, co mám dělat nejprve: obnovovat smlouvy, měnit směrnice, účtovat, registrovat se v CSÚIS... Musím Vám ale říct, že jsem totálně naštvaná a otrávená, že musím zdarma dělat práci za někoho, kdo za to bral peníze, ale kašlal na práci. Bohužel existuje mnoho lidí, kteří dovedou zneužít situaci, pokud nad sebou necítí bič.
Rozhodně mám v plánu sepisovat majetek podle místností. V mých představách by měla být určena u každé místnosti osoba, která ručí za hlášení veškerých změn (přírůstků a úbytků) majetku v dané místnosti. Na mém bývalém pracovišti to takhle fungovalo bez problémů, ale obávám se, že ve škole tohle moc fungovat nebude. Pro mnoho lidí tady je to jen (podle jejich názoru) zbytečná administrativní buzerace.
Terina
 
Příspěvky: 322
Registrován: úte 09. úno 2010 11:16:05

Re: Evidence majetku školy

Příspěvekod KateřinaK » čtv 17. čer 2010 11:09:51

U nás je majetek roztříděn do tzv. kabinetů. A není myšlen kabinet jako místnost, spíše obsahově vymezen. Takže máme kabinet "Všeobecný", který zahrnuje předměty ke všeobecnému užitku, např. televize, videa, přehrávače, počítače ředitele a účetní, žehličku, pračku, apod., kabinety "DKP1" a "DKP2", kam se řadil nábytek, a pak už např. "matematika 1. stupeň", "fyzika". "chemie", atd. Za každý kabinet někdo zodpovídá. Předměty jsou v evidenci podle hodnoty členěny na DDHM, DDNM, operativku. A umístěny jsou také různě, především k kabinetech - místnostech a laboratořích. Na inventárních kartách je vše poznačeno (tedy postupně, také ještě sem-tam něco dohledávám). Vychází to tak trochu ze starých zajetých pořádků, ale vyhovuje nám to.

Ještě doplním - co obsahují kabinety. Samozřejmě pomůcky pro jednotlivé předměty, ale také příslušné knihy, mapy, DVD, metodiky. Např. kabinet dějepisu - mapy, učebnice a metodiky pro učitele, DVD (hodně se kupovaly taková ta DVD za 49 Kč, o válkách, vojevůdcích, tématicky se hodily), sady fólií na meotar, sady obrázků,...
KateřinaK
 
Příspěvky: 276
Registrován: úte 16. úno 2010 11:48:41
Bydliště: Chornice, Pardubický kraj

Re: Evidence majetku školy

Příspěvekod eliska » čtv 17. čer 2010 12:58:34

U nás je to stejně jak píše KateřinaK. Každý učitel má odpovědnost za příslušný kabinet.
eliska
 
Příspěvky: 218
Registrován: pon 29. bře 2010 11:05:34

Re: Evidence majetku školy

Příspěvekod AndreaN » čtv 17. čer 2010 14:27:09

Díky moc za příspěvky.
Tak nějak bych si to také představovala, vypadá to, že si to tak představuje i pan ředitel. A abych svoji myšlenku dokončila - představujeme si to tak asi jen my dva, možná ještě pan školník a 1 nebo 2 paní učitelky, pro ostatní jsem protivná baba, která jim do jejich smrdutého rybníčku plného pohody a klídku přináší práci, starosti a trochu toho čerstvého vzduchu. :evil: Omlouvám se za má slova (ale snad i trochu té úlevy patří na tyto diskuzní stránky), ale za celé čtyři roky se nemohu srovnat s tím, že učitelé (většina z nich) žijí v jakémsi vakuu a nevidí, neslyší ostatní svět.
Takže - ještě jednou díky, budu to směřovat obdobně jako vy. :bye:

Jen ještě otázečka - je dobře, když píši, že bude tedy dvojí evidence - u mě v evidenci majetku a druhá (která by se měla v celkovém součtu shodovat s mojí evidencí účetní) podle kabinetů?
AndreaN
 
Příspěvky: 208
Registrován: pon 12. dub 2010 11:45:19

Re: Evidence majetku školy

Příspěvekod KateřinaK » čtv 17. čer 2010 16:30:36

Dvojí evidence - to je přece škoda práce. Jestli máte majetek vedený v nějakém programu pro evidenci, neměl by být problém u jednotlivých položek zadat nejen skutečné umístění, ale také zařazení do "kabinetů" a účetní zařazení na 028, 018, 021,..... A pak určitě půjdou tisknout sestavy podle různých hledisek.
KateřinaK
 
Příspěvky: 276
Registrován: úte 16. úno 2010 11:48:41
Bydliště: Chornice, Pardubický kraj

Re: Evidence majetku školy

Příspěvekod Iveta » čtv 17. čer 2010 17:57:14

Jsme příspěvková organizace zřizená krajem a účtujeme v programu FENIX. Tento program nabízí také evidování majetku a to podle středisek, místností a podle zaúčtování. Je zde velká nabídka různých sestav, tisku, majetek lze v tomto programu vylučovat, převádět i odpisovat. Jsem s ním spokojena.
Jinak mě do dneška neustále překvapuje, jak takové organizace s nedostatečnou evidenci majetku mohou procházet různými kontrolami. :?:
Iveta
 
Příspěvky: 30
Registrován: pon 02. bře 2009 9:25:43


Zpět na Majetek, inventarizace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků