pracovní náplň majetkové účetní

evidence operativní, podrozvahová, inventarizace, software

pracovní náplň majetkové účetní

Příspěvekod mate » pát 03. pro 2010 9:53:27

Dobrý den,
mohli by jste mi prosím napsat zde nebo na soukromý email ucto33@seznam.cz,
jak u vás pracují majetkové účetní, co je jejich náplní práce. Prosím o co nejkonkrétnější
popis. U nás ve škole máme problém, nebo spíše já jako nový pracovník mám problém,
naše majetková účetní nepracuje podle mne, tak jak má. Ohledně majetku už se tady
toho probíralo a psalo hodně, jaksi ve státní správě je to kámen úrazu.
Naše paní pouze sedí u počítače, myslím, že nikdy nebyla v terénu se podívat, kde se vůbec
majetek nachází, číslovat nový majetek chodí jiní lidé, kteří s majetkem nemají nic společného,
nejhorší je ta absolutní nechuť k práci, a v oblasti majetku je to myslím dost nebezpečné.
Jejím heslem je - když nemám papír (převodku, vyřazovák), nemůžu nic udělat. Víme jak to chodí,
je třeba lidi popohánět, aby nahlásili změny, aby se mohly zpracovat, ale vše jde opravit, dohledat,
jenom se musí chtít.
Chci naší majetkové účetní od nového roku nastavit jasná pravidla, co vše má dělat, protože to
jaksi nechápe. Samozřejmě mám jasnou představu, ale zajímalo by mne, jak to chodí i jinde,
určitě to pro mne bude přínosem. Čím víc informací, tím více podnětů. Uvítam i nějaké směrnice
o vedení majetku.
Děkuji, Mate
mate
 
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 04. lis 2010 15:01:18

Re: pracovní náplň majetkové účetní

Příspěvekod refi » pát 03. pro 2010 10:22:35

u nás tuto práci vykonává hospodářka, se kterou si každý měsíc odsouhlašuji majetek účetně ve svých podkladech a v jejím programu na inventarizaci.

ale v pracovní náplni, kterou má sice bohatou, má tuto práci uvedenou pouze na jednom řádku:
- komplexně zajišťuje správu rozsáhlého majetku školy (evidence majetku, zabezpečování oprav, revizí a pojištění majetku), provádí dle příkazu ředitele školy pravidelné i mimořádné inventarizace majetku.

a vzhledem k tomu, že funguje bezvadně, není nutno výše uvedené více rozpitvávat. takže je to jen o tom, jak k tomu který pracovník přistoupí a jaké má vedení, které to buď řeší nebo neřeší. pakliže potřebuje detailně rozepsat, co obsahuje komplexní správa majetku, rozepište přesně na vaše konkrétní podmínky, krok za krokem.
Uživatelský avatar
refi
Moderátorka
 
Příspěvky: 3369
Registrován: pon 02. úno 2009 15:07:01
Bydliště: Ostrava

Re: pracovní náplň majetkové účetní

Příspěvekod mate » pát 03. pro 2010 10:38:55

jedna věc je papírování (navedení nového majetku do programu, převodky, vyřazení), to nějak funguje, souhlasí na účetnictví.
Ale problém je v té realitě, zaměstnanci si stěžujou, že na svých inventárních seznamech mají věci, které už dávno nemají,
dávali náhrhy na vyřazení, převody, ale nejsou zpracovány. Ze inventurních sestav se lidem špatně dělají inventury, majetek rozdělen
na nesmyslná střediska, jeden člověk pak má na sestavě věci z různých budov a z různých místností, apod. To vše lze řešit, jenže neustále
od majetkové účetní např. slyším "tak ať mi ti lidi řeknou, jak to chtějí". Copak mistr odborného výcviku bude radit majetkové účetní,
jak logicky zpracovat celky pro vedení majetku? Vše kolabuje na tom, že je neochota, paní si představuje, že bude sedět u počítače, a
pracovat podle toho, jak jí to ostatní zaměstnanci navrhnou. V této organizaci zažívám inventury poprvé, a hecla jsem se, prošla jsem
si s každým každou místnost, abych si vše tzv. ohmatala, a co jsem si vyslechla od lidí, to by vydalo na román.

Takže jak to u vás funguje po té praktické stránce, kdo čísluje majetek, účastní se majetková účetní třeba inventur, chodí si průběžně přes
rok kontrolovat např. učebny, dílny?
mate
 
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 04. lis 2010 15:01:18

Re: pracovní náplň majetkové účetní

Příspěvekod Dája2 » pát 03. pro 2010 10:49:39

Mate, samozřejmě, že se stará o majetek se vším všudy. Tj. i čísluje, dělá inventury, připravuje pro ředitele příkaz k inventarizaci a tak podobně. U nás se samozřejmě také dělaly převodky, aby bylo jasné, proč ten který majetek je naveden na to či ono středisko. Ale jestliže vaše paní to neudělá, pak je jasné, že v tom je zmatek. Na druhé straně, některým lidem můžete napsat návod:do připravené pravé ruky uchopíme......, ale když nemají zájem, tak neuchopí :) . To chce asi radikálnější řešení - možná i vyměnit :-!
Dája2
 
Příspěvky: 619
Registrován: čtv 07. říj 2010 12:41:14

Re: pracovní náplň majetkové účetní

Příspěvekod refi » pát 03. pro 2010 11:02:41

ano, naše paní hospodářka má ke škole, potažmo k majetku vztah. tzn. chodí po škole, má u toho otevřené oči a vnímá, co je jinak, co by chtělo změnit, vyměnit, opravit, zrušit. když na její dveře zaklepu 10x denně, tak z toho 9x zbytečně, protože nesedí v kanceláři, ale je v "terénu". hlídá věci i za ty, o kterých ví, že nejsou tak svědomití a pečliví. já jako finanční účetní nemusím chodit majetek kontrolovat, protože pokud mi sedí stavy účetně, vím, že fyzicky to zase sedí naší hospodářce. každý rok se dělá inventura a vše se odsouhlašuje. kde je zájem, je i pořádek. je to podobné jako se školníkem. buď je takový, že čeká, až se co potentuje a pak opravuje, vyměňuje, případně volá firmy. nebo chodí po škole a preventivně zasahuje tam, kde je ještě možné něco za levný peníz zachránit.
Uživatelský avatar
refi
Moderátorka
 
Příspěvky: 3369
Registrován: pon 02. úno 2009 15:07:01
Bydliště: Ostrava

Re: pracovní náplň majetkové účetní

Příspěvekod mate » pát 03. pro 2010 11:22:32

refi díky, moje představa o majetkové účetní velmi podobná Vaší, že opravdu je to akční žena, která hlídá majetek, jako by byl její vlastní.
Takže mám velké dilema. Jsem si naprosto jistá, že ji práce otravuje, čímž se i netají, otevřeně říká, že nenávidí práci s lidmi.
Co s takovou osobou? Vyměnit. Ale není to tak jednoduché.
mate
 
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 04. lis 2010 15:01:18

Re: pracovní náplň majetkové účetní

Příspěvekod refi » pát 03. pro 2010 11:34:14

hmmm, tak k výměně bude nejspíš dlouhá cesta. podle toho, co píšete, je bez vztahu mimimálně k této konkrétní práci a to vede k tomu, že člověk dělá chyby. takže pak na to jít jedině formou zápisů o porušení pracovních povinností. a nemusí být jen z oblasti její pracovní náplně, ale i třeba pozdní příchody do práce atd. je to smutné, když se začnou hledat chyby úmyslně, ale někdy nám zákoník práce jiné možnosti nedává. nejdříve bych ale asi být vedením svolala schůzku, kde by se zmíněné paní vysvětlilo, jak má fungovat, co se od ní požaduje, totéž by se vysvětlilo učitelům a pokud to nepůjde, odebrat vše co je nad základní plat. bohužel člověk, který hospodaří s majetkem, má ve správě často milionové hodnoty, takže pak také záleží na charakteru, jak bude reagovat na přitažení řemene. na jedné nejmenované škole se k takovémuto jednání postavil pracovník tak, že vyměnil dobré a fungující přístroje za špatné, staré a méně výkonné ze své domácnosti, přepsal inventární čísla, značka výrobku souhlasila. a pak podal výpověď. vše se zjistilo až po jeho odchodu.
já pořád říkám, že vše začíná od vedení. vedení musí mít důvěru ve své pracovníky, ale tato důvěra musí vyplývat z toho, že kontroluje. a to neustále. když tyhle vazby chybí, zavedou se stereotypy jako je třeba tento a cesta zpět je hodně těžká.
Uživatelský avatar
refi
Moderátorka
 
Příspěvky: 3369
Registrován: pon 02. úno 2009 15:07:01
Bydliště: Ostrava

Re: pracovní náplň majetkové účetní

Příspěvekod mate » pát 03. pro 2010 11:38:26

problém je v tom, že vedení je rok nové, změna ředitele, a jaksi do dneška by nic netušil, kdybych se i já jako nová v tom nezačala šťourat.
Vše jaksi zůstalo na úrovni finanční účetní, které když vše sedělo na účetnictví, tak výsledek je, že je vše v pořádku a nikde nejsou problémy.
Teď, když si stěžovali lidi, samozřejmě komu jinému, než mne, protože cítí, že by mohlo dojít ke změně, tak vše vyplavalo napovrch.
Mám to v plánu přesně, jak píšete. Sednout, dát jasné požadavky na její práci, a pak se uvidí, jak bude fungovat.
mate
 
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 04. lis 2010 15:01:18

Re: pracovní náplň majetkové účetní

Příspěvekod zu2008 » pát 03. pro 2010 13:15:55

Přispěju taky svoji troškou do mlýna (diskuse).
Moje práce účetní v ZŠ spočívá i v péči o majetek školy. Před mým nástupem se o majetek školy staral zástupce ředitele.
Jakmile jsem nastoupila do funkce v roce 2003 byla mně postupně předána veškerá agenda majetku. Zpracovávám ho v programu KEO. Náplň mojí práce týkající se majetku: pokud přijde nový majetek na školu přiřadím inv. číslo, vezmu popisovač a toto číslo napíšu na majetek, pokud je určený pro některý kabinet předám příslušnému správci kabinetu, pokud jde do třídy předám správci třídy. Samozřejmě vyhotovím příjemku, kde jsou všechny potřebné údaje, cena, kdy bylo nakoupeno, kdy bylo zařazeno a hlavně kde bude uloženo. Během roku vyhotovuji na žádost odpovědných pracovníků převodky nebo vyřazovací protokoly .K datu inventury pan ředitel vyhotoví příkaz a spolu sestavíme dílčí inventurní komise. Vytisku jednotlivé inventurní seznamy a předám odpovědným pracovníkům. Tito si svůj majetek za , který odpovídají zkontrolují, dodají ještě návrhy na vyřazení a přeřazeni ,opět zpracují převodky a vyřazovací protokoly. Všechno musím spočítat aby vše sedělo na majetkové účty a účty podrozvahy. Samozřejmě, že musím mít i přehled o všem majetku kde je uložený - pokud se něco hledá, tak jdu a hledám a hledám... nebo vytáhnupřevodku a už víme,kde se majetek zatoulal. Po inventuře vyhotovím inventurní zápis pro zřizovatele. teď zrovna jsem v takovém inventurním období. Postupem času jsem si v tom uděla svůj systém a v každém čtvrtletí si dělám pro sebe malou dílčí inventuru. Nechat to až k datu inventury , tak se v tom nevyznám. Během roku je položek a změn haba kuk...
Myslím si, že přehled o majetku mám, ale chce to chodit po škole a nesedět na zadku.

zdraví ZU
zu2008
 
Příspěvky: 51
Registrován: čtv 21. říj 2010 9:47:13


Zpět na Majetek, inventarizace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků