Oprava?

evidence operativní, podrozvahová, inventarizace, software

Oprava?

Příspěvekod AlenaK. » pát 05. lis 2010 10:41:32

Krásné páteční dopoledne, milé radilky! :whistle:
Prosím všechny zkušenější o radu....rádi bychom u nás v zařízení udělali nové rozvody zvonků a k tomu by jsme rádi pořídili dveřní telefony, nebo jak to nazvat - pro otevírání dveří z kanceláří a jednotlivých skupin v budově. Nalítáme se až hrůza. Ale teď nevím, dá-li se to brát jako oprava (samozřejmě s tím, že zvonky už nefungují :oops: ), s těma tel. by to vyšlo na kolem 70 tis. Kč (je to prý i s možností, že se ty telefony dají využít pro vnitřní komunikaci, což je teda taky bezva věc). Co myslíte? Oprava stávajích rozvodů je v poho, ale co ty "nové" bzučáky? A ještě jedna věc.......je nutné udělat takové malé výběrko? Bóže, co je s tím práce..... |:-(| .
A teď jen otázka, máte někdo ve směrnici (asi k vnitřnímu kontrolnímu systému) Stanovení kritérií hospodárnosti, efektivnosti a účelnosti? Obsahuje rozdělení výdajů na 4 skupiny ( 1,- Kč - 10.000,- Kč, 10.001,- Kč - 50.000,- Kč, 50.001,-Kč - 150.000,- Kč, 150.001,- Kč - 250.000,- Kč - vše bez DPH) a k tomu určená pravidla pro zjišťování výhodných nabídek.....? Třeba při nákupu nad 10.000,- Kč (do 50.000,-) bychom měli posoudit efektivnost atd. na základě vlastních znalostí o ceně v místě obvyklé, pomocí srovnání nabídek zjištěných na internetu, telefonicky, z katalogů apod., přitom by muselo být postupováno nediskriminačně a transparentně. O nabídkách by byly vedeny písemné záznamy, které by byly archivovány nejméně 3 roky.......... Né že bychom měli tak moc nákupů přes hranici 10 tis., ale těch papírů, které si představím při takových nákupech a třeba náklady na telefony, když budu obvolávat obchody, kde je to levnější....úsměvné. Nehledě na to, že nákupy po internetu většinou vychází levněji, ale né vždy je to jednoduché při možné reklamaci....no, ráda si přečtu Vaše zkušenosti a postřehy k tomuto tématu.........vím, že by toto téma mělo být jinde, ale je to v souvislosti s mým původním dotazem, tak se Refi moc omlouvám.... :bye: .
Jinak přeju kráááásný víkend, dnes už mě z postele vytáhla jen síla vůle a to, že už je dneska pátek......konečně!
Páááááááááá! Alena.
AlenaK.
 
Příspěvky: 65
Registrován: pát 30. dub 2010 9:01:55

Re: Oprava?

Příspěvekod Dája2 » pát 05. lis 2010 13:44:12

Sama jsem zvědavá, kdo a jak Vám odpoví. Samozřejmě, jak píšete, rozvody jsou v poho. A telefonní přístroje jsou součástí tel. ústředny, která je samostatným předmětem. Z toho bych vyvodila, že ty Vaše bzučáky jsou něco podobného, a jsou to samostatné předměty. Nebo ne? |:-(|
Dája2
 
Příspěvky: 619
Registrován: čtv 07. říj 2010 12:41:14

Re: Oprava?

Příspěvekod AndreaN » pon 08. lis 2010 8:28:42

Alenko, zrovna nedávno jsme "zvonky" rozšiřovali a opravovali. Beru je jako samostatné movité věci, i když jsou pevně spojeny s budovou. Pokyn D-300 uvádí, co je a není samostatně movitou věcí. Přiznávám, že úplně přesně nevím, ke kterému bodu zvonky zařadit, ale mohlo by být:
- zabezpečovací zařízení a bezpečnostní zařízení včetně jejich singnalizace v domech a budovách - pořízeno bylo především z bezpečnostních důvodů,
- popř. audiovizuální zařízení budov a staveb ???
Možná se ozve ještě někdo jiný - s jeho názorem.
AndreaN
 
Příspěvky: 208
Registrován: pon 12. dub 2010 11:45:19

Re: Oprava?

Příspěvekod AlenaK. » pon 08. lis 2010 13:43:08

AndrejkoN.,
děkuji za reakci a hned se zeptám...když je to bráno jako samostatná movitá věc, to znamená
pořízení DHM (dle ceny), z čeho jste to platili? A pak, měla jste to rozúčtované na Opravy (když
jako opravujeme nefunkční zvonky a zároveň s tou opravou uděláme něco navíc), což by šlo z 511
a zvlášť pořízení ústředny a telefonů? Vůbec nevím, jak chtít napsat případnou fakturu.
A jak je to technickým zhodnocením budovy v tomto případě? To je otázek s jednou věcí |:-(| .
Ještě jsme se k tomu kroku nerozhodli, raději si nejdříve něco zjistím.
Děkuji a doufám, že se připojí s názorem další "šikulky".
Zdravím a přeji krásný den! :bye:
AlenaK.
 
Příspěvky: 65
Registrován: pát 30. dub 2010 9:01:55

Re: Oprava?

Příspěvekod AndreaN » úte 09. lis 2010 13:21:16

Já zaúčtovala na 511. V textu faktury je:
fakturujeme Vám opravu závad zjištěných při revizi a rozšíření systému EZS dle objednávky ....
Tak teď jsem znejistěla i já. Na dodacím listě je vyčíslen i materiál (čislo, lišty, kabely), tak by šlo nějak rozúčtovat, že by na 501 a zaúčtovat na podrozvahu?
Ono úplně nejlepší by bylo, aby v textu faktury byla pouze oprava.
Snad ještě někdo do diskuze přispěje. :)
AndreaN
 
Příspěvky: 208
Registrován: pon 12. dub 2010 11:45:19

Re: Oprava?

Příspěvekod AlenaK. » úte 09. lis 2010 14:16:28

AndrejkoN.,
to by sice bylo nejlepší, kdyby na faktuře byla jen oprava, ale jak pak vysvětlit případné kontrole,
kde se tu bere ústředna a telefony......(myslím, že ty telefony budou řízené přes nějakou něco jako
ústřednu, ikdyž to nejsou telefony jako takové).
Teď jsem si vzpoměla na jednu "chybu", na kterou náš zřizovatel poukazuje ve Věstníku, vložím sem
ten odstavec, možná by se to dalo použít a vyvodit nějaký závěr.......

..........."Pořízení dlouhodobého hmotného majetku - poplachové zařízení, pořízení kamerového systému.
Pořízení akustického poplachového zařízení v celkové výši xx.xxx,-- Kč a pořízení kamerového systému nebylo vedeno v účetnictví jako dlouhodobý hmotný majetek, ale jako dodávka a montáž nového zařízení, resp. jako služba. Tento majetek měl samostatné technické určení, doba použitelnosti bylo delší než 1 rok a ocenění převyšovalo částku 40.000,-- Kč. Organizace tak použila své provozní prostředky na účel, na který měly být použity prostředky investičního fondu."........

Co myslíte?
AlenaK.
 
Příspěvky: 65
Registrován: pát 30. dub 2010 9:01:55

Re: Oprava?

Příspěvekod AlenaK. » pát 12. lis 2010 12:12:44

Lidičky, to jste nikdo něco podobného nikdy neřešili?
Prosím, zkuste ještě někdo další přidat radu těm méně znalým ;) .
Díky a krásný víkend!
Alena.
AlenaK.
 
Příspěvky: 65
Registrován: pát 30. dub 2010 9:01:55

Re: Oprava?

Příspěvekod sonajda » sob 13. lis 2010 15:44:54

Nerozumím.. V původní dotazu píšete, že hodláte udělat nové rozvody zvonků /tzn., že techn.zhodnotíte budovu, protože cena je nad 40tis./, ale dál je v dotazu uvedeno, že současné zvonky už nefungují :o Takže když opravíte současné, je to přece oprava!!
Takže nevím, chcete to hradit z provozu jako opravu nebo z fondu jako tech.zhodnocení??, :? To je ten základ!!

Já bych na to účtování šla takto:
1/ jako jednotlivý majetek bych zaúčtovala telefonní aparáty, které by /pravděpodobně/ dostaly samostatné inv. číslo :thumbs up: můžete je přece kamkoliv přestěhovat
2/ jaká cena "vyzbude" pak na ústřednu a další práce, netuším... ústředna by taky mohla dostat inv.číslo /co když ji časem vyměníte za lepší?? prodáte???/ - tedááá jen v případě, že bude pod těch zapeklitých čtyřicet tisícovek!! [:}
3/ pamatuji si ze školení, že to, co je ve zdech, to je tech.zhodnocení - jestli budete mít všechny drátky vedené v lištách na zdi, tak bych to brala jako službu

Asi to bude trochu alibistické, ale nešlo by si nechat udělat od té firmy, co vám to bude dělat, takový nějaký posudek, který by potvrzoval to, co vlastně chcete provést ?? /tj., když to budete chtít jako opravu, napíšou, že vyměnili stávající..../
sonajda
 
Příspěvky: 451
Registrován: stř 20. říj 2010 14:57:20

Re: Oprava?

Příspěvekod AlenaK. » pon 22. lis 2010 14:55:41

Krásný, ikdyž zatažený den přeju! :bye:
Sonajdo, díky za odpověď, ale není třeba hnedle koulet očkama, prostě v tuhle chvíli ještě nevím, jak se k té akci postavit ;) .
Brala bych to jako opravu v případě výměny drátů místo původních. Jen si právě nejsem jistá, jak se postavit k tomu "rozšíření" té původní opravy, kdy ke každým dveřím (u kanceláří a pak jednotlivým rodinám na jedny dveře) necháme připevnit domovní zvonky (bzučák k hlavním dveřím se sluchátkem, aby člověk věděl, koho vlastně pouští dovnitř) - ale ty zřejmě nebudu moci jen tak odnést jinam, budou připevněny ke zdi a napojené drátama. Takže zřejmě budu muset mít ve faktuře zvlášť vyčíslené náklady na opravu a zvlášt náklady na ty telefony a rozvody s nima spojené - ty jsou navíc. Přesně jako vy jsem si myslela, že bych dala každému telefonu inv. číslo, můžou stát tak 200,- - 300,- (doufám, že víc ne), takže bych je dala na POE, podle ceny bych zařadila i to "tablo" skrz které to bude fungovat (ne ústředna, teď jsem se ptala elektrikáře), ale pak zase - to co je ve zdi nebo se zdí spojené je TZ :? ....pro mě bludný kruh. A pozor, teď jsem se ptala elektrikáře, na kolik že vyjde jeden ten "obyč." telefon, tak prý od 700,- do 1.000,- Kč! Tak to jsem byla pěkně mimo s odhadem... no nic. Asi budu volat zřizovatele o radu...
A ještě něco, tuto opravu s rozšířením můžu platit i z provozu, když tam na to mám peníze, nebo ne? Z fondu bych to musela hradit v případě nad 40 tis. - což je vlastně pořízení DHM...a já DHM pořizovat nebudu. Jako investiční akci beru např. výměnu kotlů (DHM) za výkonnější, což sakra převýší částku 40.000,- a je to též TZ, což u nás mimochodem opravdu teď běží........jen doufám, že zařazení do odpis. skupiny udělá zřizovatel........ :? .....bože, fakt je znát, že jsem "nová", potřebuju zkušenosti a v knize vypadá všechno celkem fajn, ale jen do té doby, než to opravdu musíte řešit.......Strašně se omlouvám, jestli někoho vytočila moje neznalost, snažím se, fakt se snažím, čtu, hledám, ptám se........vždycky se ale vyskytne další věc, která původní situaci pozmění a z toho už jsem na mrtvici...... :o .
Letím zase pročítat knihu o TZ, už to chci mít vyřešené...nezlobte se za ten "dopis", ono se to lépe vysvětluje ústně, písemně se do toho vždycky krásně položim a zamotám :cry: . Pokud nakonec opravdu zavolám zřizovatele, určitě písnu, jak to nakonec dopadlo.
Tak příjemný start do nového pracovního týdne! A.
AlenaK.
 
Příspěvky: 65
Registrován: pát 30. dub 2010 9:01:55

Re: Oprava?

Příspěvekod Dája2 » pon 22. lis 2010 15:50:23

AndreaN píše:Já zaúčtovala na 511. V textu faktury je:
fakturujeme Vám opravu závad zjištěných při revizi a rozšíření systému EZS dle objednávky ....
Tak teď jsem znejistěla i já. Na dodacím listě je vyčíslen i materiál (čislo, lišty, kabely), tak by šlo nějak rozúčtovat, že by na 501 a zaúčtovat na podrozvahu?
Ono úplně nejlepší by bylo, aby v textu faktury byla pouze oprava.
Snad ještě někdo do diskuze přispěje. :)

Andrejko - žádná 501. Pokud je to dodavatelsky, účtovat 501 nemůžete.To můžete jen tehdy, když sami nakoupíte náhradní díly a šikula údžbář nebo někdo jiný z Vaší organizace to opraví. Pokud Vám dodavatelská organizace účtuje materiál, pořád je to oprava - 511. :)
Dája2
 
Příspěvky: 619
Registrován: čtv 07. říj 2010 12:41:14

Re: Oprava?

Příspěvekod Dája2 » pon 22. lis 2010 15:58:30

Sonajdo - nemyslím si, že rozvod vedený ve zdi je odlišný od rozvodu vedeného v lištách. Pokyn D-300 hovoří pouze o vnitřních rozvodech. Nikde není napsáno, zda má být v lištách nebo ve zdi. Je to prostě rozvod.|:-(|
Dája2
 
Příspěvky: 619
Registrován: čtv 07. říj 2010 12:41:14

Re: Oprava?

Příspěvekod Dája2 » pon 22. lis 2010 16:11:13

Alenko, píšete, že doufáte, že výměnu kotlů do odpis. skupiny zařadí zřizovatel. Nemusí. Máte budovu v určité odpis. skupině a každé její techn.zhodnocení zůstane ve stejné skupině. Navýšíte hodnotu budovy a odepisujete dále jako dosud, jen z větší částky. A pokud technicky stejnou budovu zhodnotíte v letoším roce nad 4O tis., pak každý nový "drátek ve zdi nebo v liště" je další TZh, které navýšuje hodnotu budovy a mění její hodnotu a tím pádem i výši odpisů. :)
Dája2
 
Příspěvky: 619
Registrován: čtv 07. říj 2010 12:41:14

Re: Oprava?

Příspěvekod Alena H » úte 23. lis 2010 9:26:27

Dájo2, v případě kotlů se mýlíte, pro podnikání se evidují samostatně, takže když někdo koupí výkonější, tak staré vyřadí, nové zařadí.

z D300 K § 26

Bod 1)Výrobními zařízeními, zařízeními a předměty k provozování služeb (výkonů), účelovými zařízeními a předměty, které jsou samostatnými movitými věcmi i přesto, že jsou pevně spojeny s budovou nebo se stavbou, jsou zejména stroje, přístroje, zařízení, konstrukce a příslušné technologické rozvody, např.:
zařízení výtopen - kotelen (středotlakých, vysokotlakých, parních, horkovodních) a výměníkových stanic pro průmyslovou výrobu tepla a dále výměníkových stanic uvedených v bodě 2, .......atd


Kotle jsou součástí budovy pro bydlení v RD ap.
Alena H
 
Příspěvky: 850
Registrován: čtv 27. kvě 2010 9:38:24

Re: Oprava?

Příspěvekod Dája2 » úte 23. lis 2010 17:56:13

Alenko, já pokynu D300, jak ho citujete, rozumím jinak. Domnívám se, že Vámi uváděná citace se týká dodavatelů tepla. K tomu mě vede i to, že ve vysvětlivkách k příloze č. 1 pokynu D 300 je napsáno:
Nedílnou součástí stavebních děl je i technické vybavení stavebních děl, zahrnující např.
- lokální a ústřední vytápění včetně kotlů a výměnikových stanic pro dům (budovu), resp. pro několik domů (blok) v domech a budovách bez ohledu na druh topného média (kromě kotlů a výměníkových stanic v samostatných budovách výtopen a energetických stavebních děl).
A právě ten dovětek v závorce me vede k úvaze, že kotel např. ve škole je nedílnou součástí budovy.
Dája2
 
Příspěvky: 619
Registrován: čtv 07. říj 2010 12:41:14

Re: Oprava?

Příspěvekod Alena H » čtv 25. lis 2010 15:18:02

Podle mě je to techologie a to nejen pro prodejce tepla a výjimku v tomto případě tvoří pouze budovy pro bydlení. Zařazení 3.odpisová skupina.
Alena H
 
Příspěvky: 850
Registrován: čtv 27. kvě 2010 9:38:24

Další

Zpět na Majetek, inventarizace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků