Změna územního plánu a záloha na rekonstrukci

evidence operativní, podrozvahová, inventarizace, software

Změna územního plánu a záloha na rekonstrukci

Příspěvekod Misulacek » pát 09. črc 2010 10:14:01

Dobrý den,

nevím, jestli jsem tu správně, ale potřebovala bych poradit ohledně účtování malé obce. Jsem nová účetní a teď jsem narazila na dvě věci, se kterými si nevím moc rady a na internetu nemůžu nic moc k tomu najít. :cry:

První je, že obec obdržela fakturu z projektové kanceláře, kde se píše "změna č. 7 UPN ... dále název naší vesničky ... - návrh".
Vše v částce 65.000,- Kč k úhradě.

A další věc je, že starosta na základě sepsané smlouvy zaplatil zálohu na rekonstrukci kotelny v pečovatelském domě ve výši 150.000,- Kč.

No, a já teď nevím, co s tím - neporadí někdo z Vás, jak tohle zaúčtovat? Byla bych moc vděčná za každou radu...

Míša.
Misulacek
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř 16. čer 2010 20:18:28

Re: Změna územního plánu a záloha na rekonstrukci

Příspěvekod Dája » pát 09. črc 2010 10:34:27

S územním plánem nemám žádné zkušenosti, snad někdo jiný....
Rekonstrukce kotelny je oprava - 511.Myslím, že obec musí účtovat stejně jako PO. Takže zaplacená záloha 314/321, 321/241. Vyúčtování - doplatek např. 10 tis.Kč. Pak účtujte 160 tis. Kč MD 511, 150 tis.Kč D 314, 10 tis. Kč D 321. Úhrada doplatku 10 tis. Kč 321/241. :bye:
Dája
 
Příspěvky: 634
Registrován: čtv 23. dub 2009 11:28:01

Re: Změna územního plánu a záloha na rekonstrukci

Příspěvekod Misulacek » pát 09. črc 2010 12:06:32

Aha..., takže jako normální faktura, s majetkem se tu nic neúčuje?

A nevíte prosím, ještě rozpočtovou skladbu? Dívala jsem se, že na tento účet, na 511, se dává položka 5171, paragraf bych měla dát nejspíš 4351, když je to na pečovatelský dům?

Moc děkuji, Míša.
Misulacek
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř 16. čer 2010 20:18:28

Re: Změna územního plánu a záloha na rekonstrukci

Příspěvekod Dája » pát 09. črc 2010 12:15:09

Ano, normální faktura, žádné technické zhodnocení. Kotelna tam byla a zase bude. paragrafy neovládám :-! :bye:
Dája
 
Příspěvky: 634
Registrován: čtv 23. dub 2009 11:28:01

Re: Změna územního plánu a záloha na rekonstrukci

Příspěvekod Kity » pon 19. črc 2010 11:09:27

Musím odporovat, ale rekonstrukce kotelny není oprava, ale investiční akce . Opravami se odstraňuje částečné fyzické opotřebení nebo poškození za účelem uvedením do předchozího nebo provozuschopného stavu.Takže žádná položka 5171 ale 6121 a záloha 052/321, MD 321/231 parg.6171, pol.6121, takže záloha .....
Rovněž územní plán, a projektová dokumentace je investiční akce pol. 042/321, parag.6171, pol.6121.
položka 5171 oprava a udržování je např: zasklívání oken na místě, rámování, přívod vody k pračce, zapojení pračky , ladění pian, malování , přilepení linolea, koberce (pokud je v ceně dodávka materiálu a vlastní služba),, zabudování zámku, výměna akumulátoru, opravy pračky žehličky, hodin TV, videa.... :) :)
Nedílnou součástí budov jsou např: lokální a ústřední vytápění včetně kotlů a výměníkových stanic pro dům, bez ohledu na druh topného média.

Ahoj Mirka
Kity
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon 19. črc 2010 10:41:14

Re: Změna územního plánu a záloha na rekonstrukci

Příspěvekod hanna » pon 19. črc 2010 11:39:44

Míšo, doporučuji Vám www.obecuctuje.cz. Tam najdete hodně informací o účtování ÚSC i PO. Odpovědi na dotazy můžete získat i když nejste zaregistrovaná (ale na stránce podmínky registrace najdete). Je tam hodně odpovědí. Stačí do hledáčku napsat např územní plán, a ono Vám to vyjede všechny odpovědi. Při registraci máte možnost i stahování dokumentů. Je to výborná věc. Často používám. Jako účetní malé obce pomalu končím a předávám mladší kolegyni, ale PO mně zůstává. Přeji hodně trpělivosti.
hanna
 
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12. bře 2009 6:58:06

Re: Změna územního plánu a záloha na rekonstrukci

Příspěvekod eliska » úte 20. črc 2010 8:32:39

Dotaz pro hanna: Vím, že kotle jsou součástí budovy, ale v naší organizaci byly zařazeny v roce 1998 při pořízení jako samostatný majetek a samostatně se odepisují. Já jsem tehdy tady nepracovala. Budova nebyla v majetku organizace, vedl ji školský úřad, proto kotle asi tak zařadili. Teď čekám, až se kotle doodepisují (asi ještě 2 nebo 3 roky) a při pořízení nových kotlů zařadím jak? Jako technické zhodnocení budovy a navýšení ceny budovy (k tomu se přikláním) nebo jako opravu? Někdo mi už na tomto portálu radil, že je to oprava, ale mně se to nezdá. Oprava by to byla, pokud bych pořizovala nový kotel a původní kotel byl součástí budovy.
eliska
 
Příspěvky: 218
Registrován: pon 29. bře 2010 11:05:34

Re: Změna územního plánu a záloha na rekonstrukci

Příspěvekod Kity » stř 21. črc 2010 10:03:25

Pořízení , změna územního plánu zaúčtování: 041 0xxMD/ D321 01
úhrada 321 0xxMD/ D231 03xx 3635 pol.6119
zařazení ÚP 019 0xxMD/ D041 0xx :) Kity
Kity
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon 19. črc 2010 10:41:14

Re: Změna územního plánu a záloha na rekonstrukci

Příspěvekod Dája » pon 26. črc 2010 7:26:29

Zdravím všechny. Byla jsem na dovolené, tak jsem nemohla dříve reagovat. Kity píše, že rekonstrukce kotelny není oprava, ale investice. Já, jak je mým zvykem, uvádím citaci z pokynu D-181, kde se píše:
Při vymezení pojmu "technické zhodnocení", který není pro účely zákona o DPH speciálně vymezen, se vychází z vymezení podle zákona o daních z příjmů. Tam v § 33 - cituji:
(1) Technickým zhodnocením se pro účely tohoto zákona rozumí vždy výdaje na dokončené nástavby, přístavby a stavební úpravy, 32) rekonstrukce a modernizace majetku, pokud převýšily u jednotlivého majetku v úhrnu ve zdaňovacím období 1995 částku 10 000 Kč a počínaje zdaňovacím obdobím 1996 částku 20 000 Kč a počínaje zdaňovacím obdobím 1998 částku 40 000 Kč. Technickým zhodnocením jsou i uvedené výdaje nepřesahující stanovené částky, které poplatník na základě svého rozhodnutí neuplatní jako výdaj (náklad) podle § 24 odst. 2 písm. zb).+++++++)
(2) Rekonstrukcí se pro účely tohoto zákona rozumí zásahy do majetku, které mají za následek změnu jeho účelu nebo technických parametrů.
(3) Modernizací se pro účely tohoto zákona rozumí rozšíření vybavenosti nebo použitelnosti majetku.
Takže Misulacek se musí rozhodnout, zda mění technické parametry a podle toho účtovat. :? :bye:
Dája
 
Příspěvky: 634
Registrován: čtv 23. dub 2009 11:28:01


Zpět na Majetek, inventarizace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků