Dobrý jsem, jsem účetní obce a zároveň MŠ s doplňkovou činností a ZŠ. Zajímalo by mne, zda-li PO, když obdrží dotaci na provoz od zřizovatele, musí udělat rozpočet (nebo nějaký rozpis) podle nákladových a výnosových účtů ? Písemně a zároveň i do počítače?A dát na vědomí zřizovateli? Dělá se rozpočet i při dotaci na mzdy a ONIV?A co když je navýšeno ONIV, udělá se rozpočtová změna(nebo něco podobného)?V roce 2009 to bylo dosti děsivé,obvzláště, když jsem zjistila že etapy u různých UZ jsou už dvě a během roku jim pořád přidělujou další a další peníze a já jen předělávám rozpočet.(dělám rozpočtové změny)
Zajímalo by mne, zda-li máte někdo zkušenosti s účtováním doplňkové činnosti. Naše MŠ má živnostenský list na hostinskou činnost. Vaříme i důchodcům.Dá se někde najít návod na účtování této činnosti, nebo záleží na účetní?Dáváme tam mzdové náklady, náklady na potraviny a energie. I tak se na konci vždy dostaneme do minusu a vyrovnáváme to dotací od zřizovatele.Energie uděláme odhadem. Rozdělíme je na MŠ,ŠJ a DČ.Takhle rozděluji i potraviny,ale ty rozděluji podle počtu obědů.
Velice Vám předem děkuji za každou radu.