Pěkný sluneční den milé radilky, dlouho jsem zde nepřispívala, ale diskusi sleduji pravidelně.
Potřebuji Vás názor. Obrátila se na mně bývalá spolužačka, která je na malé obci v kontrolním výboru .
Nelíbí se jim hospodaření školy. Mají tam ZŠ+MŠ+ŠJ v jednom subjektu . Pan ředitel má na účetnictví
externí účetní firmu, která je vzdálená bratru 30 km. Doklady tam vozí jak se mu zachce a účetní jenom vyloženě účtuje. Pan ředitel neuhlídá rozpočet. Pravidelně jej překračuje , nepravidelně hradí zálohy na energie, úhrady faktur a pod .Vnitřní kontrolní systém absolutně žádný.Směrnice taky nula.
Jak je to u takových malých organizací s příkazcem operace,správcem rozpočtu a hlavní účetní.
Změnilo by něco na tom, kdyby ho obec donutila ukončit spolupráci s externí firmou a vzít si na dohodu
účetní ? Jaké by měla tato účetní pravomoci? Byla by už zaměstnanec školy a mohla být třeba správce rozpočtu a hlavní účetní? Oni potřebují někoho, kdo by účtoval a hlavně ohlídal ten rozpočet.
Děkuji za váš názor
ZU