DOVOLENÁ PO RODIČOVSKÉ - LAIK

dočasná pracovní neschopnost, dovolená, svátky, neplacená volna, odměny

DOVOLENÁ PO RODIČOVSKÉ - LAIK

Příspěvekod baaruunka1 » stř 30. bře 2011 11:13:34

Dobrý den,
našla jsem Vaší poradnu a moc Vás prosím o radu, jsem laik a učitelka ještě k tomu. Asi přijdu svojí chybou o dovolenou, kterou jsem měla nastoupit po skončení mateřské dovolené. Z dotazů zde a z vyjádření naší účetní tomu moc nerozumím. Situace je taková. Mám 2 děti, nar. 25.4.2009 a 28.7.2006. Pracuji ve školství jako učitelka, tzn. máme 40 dní dovolené. První mateřská byla od 1.6.2006 - 31.12.2006, druhá mateřská od 13.3.2009 - 24.9.2009. Byla jsem doma tedy od června 2006 až dosud jsem stále doma, nikde jsem nepracovala, stále jen okolo dětí. Měla jsem si prý požádat po skončení první i druhé MD o dovolenou, tzn. měla jsem čerpat 2 x 40 dní. Před nástupem na první mateřskou dovolenou jsem měla všechnu dovolenou z roku 2005 vybranou.
Samozřejmě jsem nevěděla (moje chyba), že jsem hned po skončení každé MD měla nastoupit na dovolenou a k tomu brát i rodičák, a teď nevím, jestli mám na něco nárok. Jestli mi dovolená propadla nebo o kolik se mi pokrátila. Prosím tedy moc o radu, jestli by mi některá z Vás nespočítala, než půjdu za naší účetní, kolik dovolené budu mít, až se vrátím příští rok z rodičáku do práce, aby mě náhodou nějak neobrali.
Paní účetní totiž tvrdí, že prý dovolená po prvním dítěti mi propadla a dovolenou za druhé dítě mi sice neseberou, ale pokrátí, prý to musí ještě spočítat a dá mi vědět. Tady se už vystřídaly 3 mzdovky, tak v tom bude asi chaos.
Budu se totiž vracet do práce příští rok koncem dubna, to budou synovi 3 roky a také bude zrovna končit školní rok a tak bych dovolenou mohla nějak vykrýt letní prázdniny. A nebo se mi ta pokrácená dovolená proplatí? Nebo jí můžu nastoupit?