od witty » čtv 22. čer 2017 9:47:46
Aktuálně může být v 5.-12.třídě, záleží na náplni práce:
1.02.03 ÚČETNÍ
5. platová třída
1. Fakturace a likvidace faktur včetně kontroly položek a fakturovaných částek.
2. Ukládání účetních písemností a záznamů účetních jednotek a jejich uschovávání.
6. platová třída
1. Provádění jednotlivých účetních zápisů o účetních případech včetně shromažďování a
kontroly náležitostí dokladů účetních případů.
2. Komplexní zajišťování fakturace v organizaci.
3. Výpočet cestovních náhrad při pracovních cestách, při jiných změnách místa výkonu práce
a při přijetí do zaměstnání.
7. platová třída
1. Provádění uceleného souboru účetních operací na jednotlivých účtech nebo skupině účtů.
Zpracovávání účetních dokladů, účetních knih a ostatních účetních písemností pro
automatizované zpracovávání.
2. Provádění dokladových inventur a pořizovaní inventurních soupisů.
3. Provádění úkonů ke zjištění, výpočtu a placení daní, například pro stanovování základu
daně a výpočet daně z účetních podkladů, provádění registračních a oznamovacích činností a
zajišťování dalších vztahů se správci daní. Zpracovávání podání v daňových věcech,
například daňových přiznání, oznámení, žádostí, námitek a odvolání.
4. Samostatné zajišťování agendy některých daní, například daně z pozemků, silniční, z
převodu nemovitostí apod.
8. platová třída
1. Samostatné účtování na uceleném úseku účetnictví, například majetku, pohledávek a
závazků, na úseku zúčtovacích vztahů k odběratelům, dodavatelům a zaměstnancům a
zúčtovávání daní a dotací, na úseku finančních prostředků a zdrojů, pohledávek a závazků.
Sledování a evidování pohybu finančních operací a stavu finančních prostředků na
bankovních účtech a kontrola bankovních zůstatků a hotovosti. Provádění platebního a
zúčtovacího styku s bankou. Provádění oprav v účetních dokladech.
2. Samostatné zajišťování agendy daně z příjmu, daně z přidané hodnoty a zajišťování
daňového řízení se správcem daně.
3. Zajišťování inventarizace majetku a závazků.
9. platová třída
1. Samostatné vedení účetnictví účetní jednotky nebo úseku velké účetní jednotky včetně
řešení případů porušení povinností podle zákona o účetnictví s příslušnými orgány.
2. Sestavování účetní závěrky účetní jednotky a její zveřejňování.
3. Vedení účetních knih, deníku, hlavní knihy, knihy analytické evidence, jejich otevírání a
uzavírání a sestavování účtového rozvrhu.
4. Samostatné zajišťování agendy daně z přidané hodnoty ve vztahu k zahraničí.
10. platová třída
1. Komplexní vedení účetnictví účetní jednotky, koordinace účtování o stavu, pohybu a
rozdílu majetku a závazků, o nákladech a výnosech, o výdajích a příjmech a o výsledku
hospodaření včetně sestavování účetní závěrky a vedení účetních knih.
11. platová třída
1. Stanovování metodiky účetnictví, způsobů oceňování, postupů odpisování, postupů
účtování, uspořádání položek účetní závěrky a jejich obsahového vymezení a postupů pro
provedení konsolidace účetní závěrky v účetnictví a v účetní závěrce.
12. platová třída
1. Koordinace účetní uzávěrky rezortu včetně analytických a metodických prací spojených