od Neználek » pát 12. lis 2010 14:57:33
Dobrý den,
tak to je mi tedy divné, že kontrola neřekla nic na to, že DPP je uzavřena na stejný druh práce, jako je hlavní PP. Níže jsem zkopírovala stránku z metodické příručky pro žadatele uveřejněnou na stránkách MŠMT, kde je to v bodě 3. přímo uvedeno.
Jinak tu máme již od dubna jiný projekt - Moderní škola, taktéž financovaný z evropských peněz, a tam jsou zapojeni také kromě hlavního koordinátora (ředitel), zástupce koordinátora a účetní, ještě učitelé, kteří vytvářejí výukové programy či šablony, tuto práci vykonávají na DPČ a jako práci mají uvedeno "Tvůrce interaktivních výukových materiálů projektu "Moderní škola". Tady je vše jasné a bez problémů.
Ale pokud učitel bude v tomto novém projektu vysloveně učit děti, budeme mít půlené hodiny, jsou to hodiny navíc, které odučí, tyto hodiny pro kontrolu musí být zapsané i v třídní knize, tak tady bych si tedy neriskla udělat DPP na práci "učitel".
Tak nevím, čekám na vyjádření z kraje a z mšmt, poslala jsem to písemně,abych měla potom něco v ruce.
Příručka pro základní školy - žadatele a příjemce OPVK Vydal ŘO OP VKČíslo verze: 1 Strana 30 z 129
Možnosti financování pedagogických pracovníků
Tato kapitola obsahuje varianty možného financování pedagogických pracovníků. Níže uvedené možnosti jsou pouze doporučující.
8.1 Financování platů
1. Standardní pracovní poměr + nenárokové složky platu
Základní možností pro financování pedagoga při práci na projektu v oblasti podpory 14 představuje navýšení platu pedagoga o nenárokové složky mzdy odpovídající práci odvedené pro projekt. Pokud se škola rozhodne využít tuto metodu financování pedagoga, je vhodné, aby byla na úrovni školy zpracována metodika určující, na jak vysoké odměny/osobní ohodnocení má pedagog za práci na projektu nárok. Pevná metodika omezí nejistotu pedagoga ohledně výhodnosti práce na projektu a zároveň umožní škole lépe plánovat financování.
2. Standardní pracovní poměr + proplacené přesčasy
Rozpočty v rámci šablon pro oblast podpory 1.4 obsahují dostatek finančních prostředků, aby bylo možné financovat pedagogovi zvýšenou mzdu za práci přesčas dle zákoníku práce (§ 114, odst. 1). V případě, že tento postup škole nezakazují vnitřní směrnice, kolektivní smlouva nebo nařízení zřizovatele, je při předpokládané ochotě pedagoga možné, aby pracoval na projektu za zvýšenou mzdu v rámci přesčasových hodin.
3. DPP/DPČ
Škola má v rámci projektu možnost uzavřít s pedagogem dohodu o práci konané mimo pracovní poměr za předpokladu, že celkový úvazek pedagoga na škole nepřesáhne 1,5, tedy 60 hodin týdně. Tuto možnost je dle platné právní úpravy možné využít pouze v případě, že dohoda o práci konané mimo pracovní poměr bude uzavřena na jiný druh práce, než obsahuje pracovní smlouva na základní úvazek pedagoga. Toto řešení tedy přichází v úvahu, pokud bude daný pedagog na projektu zaměstnán jako projektový/finanční manažer, případně bude jeho činnost souviset se šablonami, které neobsahují vyučovací povinnost.
4. Změna úvazku pedagoga/Nový pedagog
Škola má možnost přijmout na částečný úvazek nového pedagoga, který se bude plně věnovat práci na projektu a bude placen zcela v souladu s pravidly financování školských zařízení. Rovněž je možné upravit úvazek současného zaměstnance tak, že mu bude snížen pracovní úvazek na kmenovou činnost a přidán úvazek na práci na projektu (např. pedagog bude pracovat na 0,8 úvazku pro kmenovou činnost školy a 0,2 úvazku v rámci projektu). Tato možnost je nicméně podmíněna volnými personálními kapacitami ve škole.
8.2 Financování formou nákupu služeb
Škola má možnost prostřednictvím nákupu služeb hradit pedagoga, kterému je proplácena finanční odměna prostřednictvím fakturace.