Byla jsem v PO zřízené obcí, která se řídí zák. 250/2000. Tam máme přímo napsáno - k úhradě své ztráty za předchozí léta. Z toho vyplývá, že letošní ztrátu mohu pokrýt až v příštím roce. Souhlas zaměstnavatele není přímo zmiňován, ale vzhledem k tomu, že zřizovatel byl měl schválit výsledek hospodaření, tak podle mého by měl logicky schválit i ztrátu a způsob jak tuto ztrátu zahladit.
Domnívám se, že u státní příspěvkové organizace by postup měl být podobný. Zběžným nahlédnutím do 218 ale vidím § 55, který říká:
(2) Jestliže hospodaření příspěvkové organizace za běžný rok skončí ztrátou po zahrnutí příspěvku (dále jen "zhoršený hospodářský výsledek"), je zřizovatel povinen projednat s příspěvkovou organizací
zabezpečení jeho úhrady do konce následujícího rozpočtového roku. Úhrada zhoršeného hospodářského výsledku se zajistí
a) z rezervního fondu příspěvkové organizace,
b) z rozpočtu kapitoly zřizovatele, není-li dostatek prostředků v rezervním fondu příspěvkové organizace,
c) ze zisku po zahrnutí příspěvku na provoz nebo odvodu z provozu (dále jen "zlepšený hospodářský výsledek") příspěvkové organizace v následujícím rozpočtovém roce, není-li dostatek prostředků ani v rozpočtu kapitoly.
Ale když to tak čtu, tak není jisté, jestli se jedná o povinnost to projednat v následujícím období nebo úhradu v následujícím období.
Já bych se přiklonila k té úhradě, protože PO zřízené obcí to tak mají a pak, bylo by nelogické posuzovat výsledek hospodaření v daném roce, když by byla možnost kdykoli tam přihodit RF a tím pádem hospodařit vyrovnaně.