Jsme základní škola - zřizovatel město. Zřizovatel po nás požaduje předkládání měsíčních účetních závěrek do 10 pracovního dne v následujícím měsíci. Mě ale poštou docházejí faktury až do 14. dne. Zatěžuje mne účtovat každý měsíc tyto náklady přes dohadné účty. Je to zatěžující - o jedné faktuře tak účtuji 2 x . Požádala jsem o předkládání pouze čtvrtletních závěrek. To neprošlo. Pak jsem požádala o prodloužení termínu předkládání - to také neprošlo . Jelikož zpracovávám částečně i uzávěrku školní jídelny, celé mzdy , personalistiku (a ostatní administr.práce) - mám na začátku měsíce dost napilno a sedím ve škole přesčas . Jak je to u vás ostatních ?
Jsem ráda, že jste napsal/a , že předkládáte úč. závěrky čtvrtletně. Tady v okolních městech je to také tak, ale naši radní rozhodli takto. Podala jsem za školu (tedy paní ředitelka ) žádost alespoň o prodloužení termínu, ale neuspěli jsme. Na můj dotaz proč potřebují tak brzo závěrku, mi ekonomka MÚ sdělila, že provádí fin. kontrolu. Podle mne z výkazů, které ji předávám , ani důslednou fin.kontrolu hospodaření školy nemůže provést. Na jednání zastupitelstva města mi bylo řečeno, že mohu přeci došlé faktury zaúčtovat do dalšího měsíce. To že tím zkresluji výsledek zřejmě ani nechtěli pochopit ..... ... Přeji všem hezký den a prima víkend
taky předkládáme čtvrtletně, jsme sš a zřizovatel kraj. ze zkreslení výsledku hospodaření bych si v průběhu roku starosti nedělala, řešíme to hlavně při závěrce za celý rok. jinak čtvrtletní závěrku máme např. teď odevzdat do 13.4. a to je termín v pohodě. faktury přišlé po termínu za uplynulé čtvrtletí mi spánek nekazí
Zoro, toho 7 dubna je teda brzo. Ny jako základka jsme měli termín do 15.4. tak jsem to stíhala. Jinak Leno naše škola není zapsána v obchodním rejstříku, tak nemusíme zasílat. Moje kamarádka - také účetní na základce ale v jiném městě zasílá, jsou zapsáni v rejstříku. Termín ale nevím. Zítra se jí zeptám a jestli nezapomenu napíšu.
prosím vás, mám tu nějaký zmatek v termínech a protože se to tady trošku dotklo, ptám se v této diskuzi: od předchozí účetní mám jakýsi "manuál uzávěrky"a má tu psáno: došlé faktury ...čekat na poslední (O2 atp.) a pak uzavřít účetní období. Nechápu to....pokud faktura dojde např. 8.5., ač je za 4/2009, tak ji přece zaúčtuju do 5/2009? Nebo tu je něco, co nevidím? Nějak nechápu, že i když bude mít razítko došlé pošty 8.5., zaúčtuju ji do 4/2009...to musí dělat binec v kontrolách,ne? Děkuji za info...
Kirscha - Tak takhle to dělám pouze jednou za rok a to v lednu, kdy uzavírám rok předešlý a chci a musím ho mít dle skutečných nákladů. Při běžné měsíční - čtvrtletní uzávěrce to takto nedělám. A doufám, že nejsem jediná L.
Běžné faktury účtuji tak jak, přijdou. Pouze na konci roku se snažím aby byly všechny zaúčtované do roční uzávěrky (abych nemusela dělat dohadné položky). Jenom faktury za potraviny (účtuji i školní kuchyni) se snažím vždy účtovat do měsíce kde je zdanitelné plnění .I když faktura dojde 5.5. účtuji ještě do dubna. Dělám to tak pro, aby nám každý měsíc seděl zůstatek skladu s vedoucí školní kuchyně. Někdy to sice nejde, ale jedná se třeba o jednu fakturu. Kontrola zatím nic nenamítala. zdraví Jarmila
Perfektní. Děkuju oběma. Přesně tak jsem si to myslela. A co se týče té jídelny, tak to mám také tak, jak píšete, Jarmilo... . Ale pokud jde o faktury za telefony, chápu tot edy správně tak, že pokud se nejedná o konec roku a dohadné účty, mohu klidně 4/2009 uzavřít a zaúčtovat v květnu bez problémů
Ano, faktury za telefony dávám do měsíce, ve kterém přijdou, stejně tak faktury za ostrahu objektu, rozbory vody apod. Výjimkou je tedy pouze prosinec. L.
No, čtvrtletní uzávěrky pro příspěvkové organizace, tedy i pro školy byly stanoveny dle zákona, před několika lety, bohužel, už si nepamatuju, podle kterýho. Předtím byly jen půlroční závěrky, s tím, že se ve čtvrtletí odevzdály jen tabulky o plnění rozpočtu - náklady, výnosy, tabulky o fondech, což byla paráda, nebylo tolik papírů. Měsíční uzávěrky dělají obce, a tak si u Vás myslí, že Vaše škola musí taky. Zeptala bych se nějaké lektorky na právní normu a argumentovala bych u Vašeho zřizovatele - obce. Přeji úspěšné jednání yvona
Tak děvčata, musím se svěřit. Psala jsem zde, že náš zřizovatel chce měsíční účetní závěrky do 10ti prac.dní v násl.měsíci. Já to nestíhám a dávám později. Písemně jsme žádali Radu města o posunutí termínu alespoň do 15ti pracovních dnů. Zamítli nám to. Slíbili nám, že proběhne jednání s vedením školy a ekonomkou města, protože ta to prý potřebuje do 10ti prac.dnů každý měsíc kvůli kontrole . Schůzka se nekonala a teď jsem se dověděla (oklikou), že sundali řediteli školy 500 Kč z osobka, za to, že nestíhám Vše je to na popud ekonomky města ...... já v tom vidím osobní nevraživost vůči mé osobě. Tak budu muset chodit v sobotu, abych jí dala ROZVAHU a VÝKAZ ZISKU A ZTRÁT dle jejího požadavku. Jen bych chtěla vidět, jakou dělá kontrolu.. ..vždyť mi tam nemá co zkontrolovat. U mne v kanceláři nebyla ani jednou a to tu sedím už nějaký pátek... ALE JINAK JE NA SVĚTĚ moc a moc hezky....