Stránka 1 z 1

Prodej kopírky a DPH

PříspěvekNapsal: pon 20. kvě 2019 8:06:32
od mirka1346
Dobrý den, obracím se s prosbou o radu.
Jsme škola – příspěvková organizace, máme hlavní činnost/výchova a vzdělávání/ a doplňkovou činnost / vaření pro cizí strávníky – jsme plátci DPH/ Ve výsledovce máme hlavní a doplňkovou činnost vedenou odděleně /ve dvou sloupcích/. Kopírka účtována v hlavní činnosti - odpisy. V roce 2013 jsme koupili kopírovací stroj na sekretariát ředitele od plátce DPH za cca 98 tis. Na kopírovacím stroji si tiskou učitelé testy pro žáky, tiskne pan ředitel, zástupce, účetní ....
Odepisovali jsme kopírku 5 let, zůstatková cena 0,- Kč.
Na vstupu nebyl uplatněn odpočet DPH.
Teď budeme kopírovací stroj prodávat zpět dodavateli /platci DPH/ za cca 33000,- . Máte někdo zkušenosti s prodejem majetku, když jste plátci DPH a prodáváte majetek plátci DPH?
Prosím o radu, jak správně vystavit fakturu / s DPH nebo bez DPH/ a hlavně, jak správně prodej kopírky vykázat v přiznáni DPH a na kterých řádcích ? Máme účetní program KEOW – jaké kódy /typy daně/ použít? V příloze posílám alespoň některé kódy DPH z účetnictví.
Děkuji předem za odpověď.

Mirka