Zdravím, my jsme měli do povodní v r. 1997 archiv v suterénu školy. Pochopitelně se nic moc nedochovalo, katalogové listy... vše vzala voda. Vzhledem k tomu,že to byla první tak velká povodeň v naší republice, tak podobně dopadly i další instituce, úřady, školy...., takže kriteria na budování archivu se zpřísnily až pak. U nás se vybudoval nový archiv ve druhém patře školy za minimálních nákladů. Koupily se jen regály. V podstatě to bylo taky špatně, protože by měl být uprostřed budovy. Jenže to nebylo technicky možné. Taky jsme vytvořili podle zákona nový spisový a skartační řád. Pracovníci z okresního archivu se v r. 2006 nebo 7 nahlásili na kontrolu. Došel ředitel a jeho statutární zástupkyně. Zkontrolovali naši směrnici, podívali se do archivu a neshledali žádný problém. Dokonce jsme přebrali po slučování obcí jednu školu, které už uběhla skartační doba, tak nás upozornila paní z archivu, že je potřeba nachystat věci na uložení do okr. archivu. Nachystala jsem předávací protokol, poslala jsem ho mailem ke kontrole a pak si dojeli pro materiály. Takže opravdu bez problémů, hodně asi záleží na lidech.
V r. 2012 jsem archiv musela uvolnit pro kantorky, byla přepažena sádrokartonem jedna místnost, ze které vznikl menší archiv a další kabinet - náklady už byly vyšší, kolem 40 tis. za zednické práce, regály a police jsme použili stávající. Do archivu se zatím "vlezlo" všechno, ale jestli přiberu 2 kila, tak už se tam nevejdu já
. Tento archiv je ve vyvýšeném přízemí a je fakt, že do této místnosti se voda v r. 1997 nedostala a jinak jsme měli do 60 cm přízemí zaplavené. Pan ředitel řekl, že kdyby byl problém ze strany okr. archivu, tak si to zdůvodní. Takže toto já neřeším. Já jsem ráda, že když se na paní z archivu obrátím, tak je v pohodě, poradí, zkontroluje co je potřeba. A to je statutární zástupkyně ředitele okresního archivu!!!