skartační lhůta

archivní lhůty, kategorie, skartace

skartační lhůta

Příspěvekod blanka » úte 12. kvě 2009 8:49:52

prosím o radu, jak dlouho je třeba ponechat ve spisovně kopie dokladů zasílaných na ZP a PSSZ případně jaký používáte druh dokumentu??! Díky Blanka :(
blanka
 
Příspěvky: 1
Registrován: stř 11. bře 2009 10:49:48

Re: skartační lhůta

Příspěvekod Palele » pát 22. kvě 2009 10:52:00

Tady asi hodně záleží, jak to máte vedené. Jestli všechny doklady máte zařazené jako osobní spis zaměstnance, tak se na to vztahuje skartační lhůta 45 let, takže S45, po odchodu zaměstnanců do starobního důchodu je to S30. Je to na posouzení jednotlivých dokumentů, protože dokumenty týkající se prac. neschopnosti se zase třeba skartují po 5 letech.Já si zkrátka myslím, že veškeré doklady, které mají nějakou souvislost s případnými nároky na důchod apod. by se měly uchovávat po dobu těch 45 let, kdyby to někdo zpětně potřeboval :) .
Uživatelský avatar
Palele
 
Příspěvky: 3
Registrován: pát 06. úno 2009 11:55:55

Re: skartační lhůta

Příspěvekod elen » pon 31. kvě 2010 8:06:22

Kopie dokladů zasílaných na ZP a PSSZ, tedy zdravotní a sociální pojištění, je třeba ponechat ve spisovně dle lhůt zvedeých ve směrnici Spisový řád Vaší organizace. Dle konzultací a naší platné směrnice máme zavedenu 10 letou lhůtu (S10). Původně jsme ji měli kratší (5 let), ale sám zemský archiv (náš kontrolní orgán) ji prodloužil. Formuláře nám automaticky vybíhají z programu (Vema), pokud ale toto nemáte, lze si je stáhnout na www stránkách jednotlivých pojišťoven či správy sociálního zabezpečení. Některé lze zasílat i elektronicky. Elen
elen
 
Příspěvky: 8
Registrován: pon 22. úno 2010 10:12:00


Zpět na Spisová služba

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků