Stránka 1 z 1

Optimalizace-slučování škol

PříspěvekNapsal: sob 08. led 2011 22:43:49
od hanna
Děvčata, prosím, je tady někdo kdo slučoval dvě školy dohromady v poslední době? My bychom se měli k 1.7. sloučit s vedlejší SOŠ (jsme gymnázium). Mohl by mně někdo poradit jak to u vás probíhalo co se týká ekonomiky? Tzn. hlavně účetnictví, mzdy atd. Měli jste nějaký harmonogram? A prakticky to funguje jak? My máme školy vzdálené 3 km. Jak funguje dodávání podkladů pro společné výstupy účta a mezd? Dělá si to každý subjekt sám v rámci síťového zpracování? Prosím, kdo má jakoukoliv zkušenost, napište. Díky.

Re: Optimalizace-slučování škol

PříspěvekNapsal: pon 10. led 2011 8:24:40
od věrka
My jsme se slučovali k 1. 4. 2007. Subjekt, který se s námi slučoval udělal mimořádnou uzávěrku k 31.3., tj. klasická jako koncem roku včetně veškerého vypořádání, inventarizace, hospodářského výsledku a pod. Řešili jsme hlavně účetnictví, protože jsme měly každá jiný program. Jelikož jsme škola a oni
školní statek, tak to nešlo dohromady a nakonec jsme to vyřešily tak, že účtujeme každá zvlášť a p. účetní ze školního statku mi dává každý měsíc obraty, které já zaúčtuji. Mám je označené pod "org" a tím pádem je jednoduché v celkovém účetnictví rozlišit, co je naše a co statku. Jejich mzdy převzala naše mzdová
účetní, pořídila si na ně také nové středisko, takže ani tam není problém. V rámci školy má školní statek svůj účet, ze kterého si každý měsíc převádím
veškeré platby na školní účet (jejich mzdy,odvody,FKSP a pod.), jelikož mzdy odcházejí najednou ze školního účtu. Osvědčilo se nám to, není žádný problém.

Re: Optimalizace-slučování škol

PříspěvekNapsal: úte 11. led 2011 7:24:24
od hanna
Děkuji, Věrko, za zkušenost. My jsme nastupující organizace, takže to "hlavní" bude u nás. Nedovedu si to zatím prakticky představit. Jestli máte někdo ještě další zkušenost, uvítám každou radu. Dík.

Re: Optimalizace-slučování škol

PříspěvekNapsal: úte 11. led 2011 9:31:43
od Dája2
Hanno, nemám zkušenost se slučováním, ale s rozdělováním - snad se bude také hodit. Dostali jsme do vínku nějaké počáteční stavy a začali samostatně účtovat (já jsem tehdy s účetnictvím začínala). K tomu jsme nedostali žádné inventury - jen částky. Po nějaké době jsem zjistila, že mi nesouhlasí sklady, majetek, půjčky FKSP a mnoho dalšího. Byla to fuška, hledala jsem chyby samozřejmě u sebe - tak dlouho, až jsem se dostala do počátečních stavů a zjistila, že jsou špatně. Proto Vám radím, abyste důsledně vyžadovala inventury všech rozvahových i podrozvahových položek. Přesný soupis všeho (kdo, kdy, proč....) - a pokud oni nemohou třeba nějakou pohledávku ev. závazek nebo něco jiného dohledat, ať si s tím poradí ještě jako samostatná organizace. Ne, že se to bude řešit po sloučení. Myslím, že už teď byste měla na to tu Vaši novou školu upozornit - ať to stihnou. A když to vše bude souhlasit - pak už se praxe nějak vyvine. :bye:

Re: Optimalizace-slučování škol

PříspěvekNapsal: pát 25. lis 2011 12:01:26
od DanaS
Hanno my se budeme slučovat k 1.1.2012 a jsme nástupnická škola. Nějak nevím jestli vše domyslím co vše udělat. Můžete mi poslat vaše nějaké zkušenosti třeba přímo na e mail sdanuse@seznam.cz

Re: Optimalizace-slučování škol

PříspěvekNapsal: pát 25. lis 2011 12:48:36
od hanna
DanaS, naše slučování k 1.7. se nekonalo, ale bude od 1.1.2012, a to už definitivně. Jsme rovněž nástupnická organizace. A taky nevím co a jak. Takže bohužel, neporadím, ale ráda bych slyšela názor jiných, kteří tímto maratoriem už prošli. Nemám z toho dobrý pocit.

Re: Optimalizace-slučování škol

PříspěvekNapsal: sob 26. lis 2011 20:40:25
od DanaS
Tak to jsme na tom stejně. Vůbec nevím co a jak. Ted jsem obeslala dodavatele, že máme od nového roku změnu názvu. Musíme sladit personalistiku hlavně nepedagogy máme nastaveno každý jinak, FKSP taky nastaveno jinak. Takže snad to nějak dopadne

Re: Optimalizace-slučování škol

PříspěvekNapsal: pon 02. led 2012 12:26:48
od DanaS
Hanno prosím, máte už nějaké info ke slučování. Já zjiš´tuji,že ta druhá škola má téměř vše nastavené jinak. Už mi z toho jde hlava kolem. Nějaké pokyny dodal kraj, ale to je většinou pro tu končící školu. Dnes ještě musíme doladit at máme stejné podmínky pro platy. Vy už jste něco řešili s tou druhou školou?(máme jinak limity pokladní, jiné systémy na účetnictví a majetek, a spoustu jiných věcí).

Re: Optimalizace-slučování škol

PříspěvekNapsal: pon 28. kvě 2012 15:18:25
od merci
Je tady někdo prosím vás kdo se slučoval a byl plátce DPH? My se k 30.6. slučujeme a naše organizace, která je plátce DPH se ruší musím tedy dodanit zásoby, které mám na skladu a pět let zpětně majetek u kterého jsme uplatnily DPH. Uplatňuje se to nějakým procentem podle toho v kterém roce to bylo uplatněno? :(

Re: Optimalizace-slučování škol

PříspěvekNapsal: čtv 06. pro 2012 12:15:38
od helis
Dobrý den,
taky nám hrozí v blízké budoucnosti sloučení. Zatím tuším jen částečně, co nás čeká za úmorná mravenčí práce. Mohu se zeptat zkušenějších, jak to u vás probíhalo a jak je to s pozicí ekonomky
po sloučení? Předpokládám, že zůstává jenom jedna pro obě školy. Díky za odpověď

Re: Optimalizace-slučování škol

PříspěvekNapsal: pon 25. srp 2014 10:40:44
od Dindina
Dobrý den,
naše škola se bude také slučovat s jinou, my jsme nástupnická škola. Prosím zkušenější, které si tímto slučováním prošly, o nejdůležitější body a rady, postřehy.. :)
Zanikající škola své zaměstnance odhlásí (ossz, zp) a my je zase přihlásíme (na kraji mi řekli že ne, ale nezdá se mi to)? Napíšeme dodatky ke smlouvám, ohledně změny názvu školy. A jak v pracovní smlouvě formulovat, že budou dvě pracoviště a že nebude nárok na cestovné (jsme vzdálení cca 20km)?
Rozpočet na platy bude jen jeden - rozdělovaly jste v účetnictví platy na každou školu zvlášť?
Nic dalšího ohledně platů mě nenapadá, budu ráda za jakoukoliv zkušenost a radu.

Děkuji :)

Re: Optimalizace-slučování škol

PříspěvekNapsal: pon 25. srp 2014 12:33:30
od refi
dindino, zkusím odpovědět jen na tu část s přihlašováním na ossz, cituji:

OZNÁMENÍ PŘEVODU ZAMĚSTNANCE
Oznámení se podává v případě, kdy dochází k převodu zaměstnance na jinou organizační složku, resp. k jiné mzdové účtárně u téhož zaměstnavatele a kdy současně zaměstnanci nekončí pracovní vztah a nevzniká nový pracovní vztah, ale dochází pouze ke změně pracovní smlouvy. Dále se toto oznámení podává ve všech případech, kdy dochází k převodu zaměstnance k jinému zaměstnavateli se současným přechodem práv a povinností z pracovněprávních vztahů, a to při zániku zaměstnavatele a vzniku nového subjektu, sloučení subjektů, rozdělení subjektů, odkoupení subjektů, převzetí subjektu (právní nástupnictví) apod.
Toto oznámení není třeba podávat v případě, kdy dochází pouze ke změně názvu zaměstnavatele a v případě, kdy dochází ke změně sídla zaměstnavatele či mzdové účtárny a tím ke změně místní příslušnosti OSSZ/ÚP PSSZ, avšak okruh zaměstnanců zůstává původní.
Oznámení o převodu zaměstnanců podává původní zaměstnavatel na příslušnou OSSZ, u které je veden v registru zaměstnavatelů.
Vyplňují se tyto údaje dle výše uvedených pokynů:
Záhlaví
Kód OSSZ- Místně příslušná OSSZ (PSSZ, MSSZ Brno)
Část 1 – Datum nástupu a skončení zaměstnání
Datum nástupu do zaměstnání
Datum platnosti akce – převod ke dni
Část 2 - Základní identifikace pojištěnce
Příjmení Jméno Titul
Datum narození
Rodné číslo
Část 3 – Adresa trvalého pobytu a doplňující identifikační údaje pojištěnce
Rodné příjmení
Část 5 – Identifikace zaměstnavatele a informace o zaměstnání
Název zaměstnavatele (uvádí se název zaměstnavatele, který hlásí převod zaměstnance)
Variabilní symbol (uvádí se VS zaměstnavatele, který hlásí převod zaměstnance)
Nový variabilní symbol
Druh činnosti
Zaměstnání malého rozsahu ano – ne – vyplňuje se v případě, že při převodu došlo ke změně
rozsahu zaměstnání v tomto smyslu.
Část 9 - Podpisy a razítka
Datum vyplnění formuláře
Podpis a razítko zaměstnavatele