sloučení organizace-účtování

sloučení organizace-účtování

Příspěvekod milča » čtv 19. srp 2010 17:15:57

Potřebovala bych poradit, nevím si už rady. K 1.8.2010 byla mateřská školka sloučena do základní školy(dle zřizovací listiny). Obou je zřizovatel obec.Organizace získala nový název,zřídila jednotný účet.
1/Udělala bych invetarizaci k 31.7., ale nevím, protože až k 10.8. byl zrušen účet mateřské školky, a 7.8.. si z účtu školka ještě zaplatila výplaty a ještě nějaké poplatky.Mám tedy inventarizaci udělat k datu zrušení účtu u banky?
2/ Zbytek peněz z běžného účtu zaslala školka na účet obce. Nevím jakým způsobem zaúčtovat.Obec je v té samé výši bude předávat škole. Zbytek z účtu FKSP zaslala školka na účet základní školy,nevím jak zaúčtovat.
3/Inventarizací bylo nyní zjištěno, že máme v účetnictví přeplatky za stravné na účtu 311, zálohy na energie (voda,elektřina) na účtu 314,máme peníze v pokladně na 261 a známky na 263. Dále máme poplatky z FKSP na účtu 377 a úroky z FKSP na účtu 378. Nevím, jak zaúčtovat, aby se mi výkaz úplně vynuloval a nebyly žádné zůstatky. Majetek je mi jasný, ale s tímto si nevíme rady.Účet 331 a 342,346 bude vlastně vynulován až po zaúčtování výplat k 7.8.Pokud by se to inventarizovalo k 31.7., tak co se zůstatky?

Doufám, že jsem alespoň trošku srozumitelně popsala svůj problém, ale jsem už z toho nešťastná, protože každý říká něco jiného, a já jsem v tom sama.Děkuji za každou radu.
Ještě jsem se někde dočetla, že nástupnická organizace, může dojíždět ještě účtování školky s jejím původním účtem. To znamená, že vlastně nástupnická organizace může mít účtů víc. Je to pravda?
Pokud bych dělala inventury k 31.7. a co se děje potom už by mně vlastně nemuselo zajímat, protože to bude účtovat jiná paní.Je možné trojkové čúty účtovat proti konečnému účtu rozvažnému?Vynulovalo by se to?
milča
 
Příspěvky: 7
Registrován: pon 19. říj 2009 12:22:40

Re: sloučení organizace-účtování

Příspěvekod Dája » pát 20. srp 2010 8:03:30

Milčo. Já bych inventarizaci udělala k poslednímu dni samostatné existence, tj. k 31.7. Myslím si, že to, kdy byl zrušen účet u banky, nemá vliv na datum inventarizace. Domnívám se, že můžete mít účtů kolik chcete. Takže vy budete mít k dispozici dvě inventarizace k 31.7. - od školy i školky - a ty sloučíte do jednoho účetnictví. Osobně bych ale oddělila v účetnictví školu a školku např. v ORJ nebo jinde, kde se Vám to bude hodit. Mzdy školky, které byly vyplaceny v srpnu, musí být nákladově zaúčtovány již v červenci, takže v srpnu se jen vyplatí a je jedno z jakého účtu. Ostatně 1.8. již to nebyl účet školky, ale sloučené organizace, protože školka 1.8. již jako samostatná organizace neexistovala. A takto na to pohlížejte.
Peníze zaslané na účet obce: já bych to řešila jako vratku dotace: předpis 672/349, odvod 349/241.
K Vašemu bodu 3: Nevím, proč chcete mít vynulované výkazy. Vy máte sloučeny dvě organizace, z nichž každá si nese svoje "věno" v podobě pohledávek a závazků atd. Zůstatky prostě budou takové, jaké byly k 31.7. A k tomuto datu by měly být, podle mého názoru, udělány mimořádné účetní závěrky. Zůstatky se účtují v závěrce proti konečnému účtu rozvažnému a 1.8. se proti počátečnímu účtu rozvažnému znovu dostanou do účetnictví v takové podobě, v jaké byly k 31.7., takže přeplatky zůstanou přeplatky, zálohy zálohami.....
Nemám sice žádné zkušenosti se sloučením, ale z praxe bych řekla, že takto by to mělo být.
:bye:
Dája
 
Příspěvky: 634
Registrován: čtv 23. dub 2009 11:28:01


Zpět na Hledám, potřebuji

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků