Prosím o radu mzdové účetní :-).

Prosím o radu mzdové účetní :-).

Příspěvekod AlenaK. » pát 16. črc 2010 9:23:01

Krásný dobrý den,
ikdyž tuším,že to tu teď v období prázdnin a dovolených bude "trošku mrtvo", prosím o radu zkušené paní mzdové účetní.....
jsme PO, pracuji jako hospodářka, správce rozpočtu a dostala jsem nabídku naučit se mzdové účetnictví (které nám doteď obstarávala paní "externí")....s tímto je spojená má první otázka: jak náročná je to práce, když uvážíte, že jsem laik a že se vše budu muset naučit tzv. od píky? Máme něco málo přes 30 zaměstnanců..... Bojím se toho, že si na sebe naberu spoustu práce a nebude pro jednu stíhat druhou....
Druhá otázka je k tomu školení, nebo semináři. Je to dlouhodobější a taky dražší než jednodenní seminář, tak se ptám, jestli mi ho zaplatí zaměstnavatel nebo si ho budu muset hradit sama?
A konečně třetí a poslední otázka: týká se ohodnocení mzdové účetní - tuto otázku bych položila "soukromou zprávou" té z Vás, která se ozve na můj článek....je toho víc, nerada bych to rozebírala veřejně :oops: .
Moc děkuji a přeji krásný den!!!
Alena K.
AlenaK.
 
Příspěvky: 65
Registrován: pát 30. dub 2010 9:01:55

Re: Prosím o radu mzdové účetní :-).

Příspěvekod KateřinaK » pát 16. črc 2010 10:03:52

Dobrý den, k Vašemu rozhodování Vám mohu předat svou zkušenost:
Stejně jsem se rozhodovala v roce 2005. Nejprve jsem sháněla možnost školení a zajistila jsem si rekvalifikační kurs Mzdové účetnictví (obashem byl zákoník práce, SP, ZP, daně, upozorňuji, že nezahrnoval personalistiku). Trval tenkrát myslím 6 týdnů, po třech dnech odpoledne, asi 72 hodin. A po jeho skončení jsem získala osvědčení a uspokojující pocit, že jsem do něj chodila, protože samostudiem bych celou problematiku rozhodně neobsáhla. Zejména paní, která přednášela daně, to vzala skutečně od podlahy a do všech praktických detailů. Já jsem navíc neměla žádnou kolegyni, ke které bych chodila na rozumy, a radimesi.cz taky ještě nebylo.

Důležité je také to, jaký máte program a jestli od externí mzdovky dostanete data. My jsme zakoupili stejný program - VEMA - a data nám předali na nosiči a já jsem začala od 1.1. Na první pohled byla pro mě VEMA složitá a nepřehledná, proto jsem prošla jejich dvoudenním školením užívání, což mi také velmi pomohlo. Práce s tímto programem mi vyhovuje, je stále aktuální, podchytí veškeré změny, umí formuláře, aj.

Ještě k úhradě rekvalifikace. Tenkrát mi to platil úřad práce. Musela jsem se zaregistrovat jako tzv. zájemce o práci (ne uchazeč), i když jsem byla zaměstnaná na 0,3 úvazku, a zaměstnavatel doložil, že mi po rekvalifikaci navýší o tuto činnost úvazek.

K platovému zařazení: určitě podle katalogu prací a tabulek. Já jsem jako ekonom a účetní v 10.tř. a to mzdové účetnictví je v tom taky, jinak si myslím, že podle katalogu je to max. 9. tř.

Jinak podotýkám, že jsme škola do max. 30 zaměstnanců (v nejlepších časech) a dělám jen mzdy, personalistiku si dělá ředitel sám.

Zdravím a přeji šťastné rozhodnutí.
KateřinaK
 
Příspěvky: 276
Registrován: úte 16. úno 2010 11:48:41
Bydliště: Chornice, Pardubický kraj

Re: Prosím o radu mzdové účetní :-).

Příspěvekod refi » pát 16. črc 2010 10:44:14

alenko, dělám mzdářku už někdy od pravěku :mosking: , takže těžko dnes posoudím, jak rychle do této práce vpluje laik. je toho dost, co člověk musí hlídat, hodně mě vycepovaly kontroly ze zdravotních pojišťoven a sociálky, díky nim jsem si vypracovala vlastní systém kontroly. teď spíše k vašemu údaji o počtu zaměstnanců - ono totiž není 30 lidí jako 30 lidí. záleží totiž na tom, jak "složití" ti lidé mzdově jsou. znám dobře dvě základy zhruba se stejným počtem kmenových zaměstnanců - cca 55. ta jedna je ale mzdový extrém, protože mají během roku 5-6 projektů, které zasahují i do mezd a tedy i členění dle projektů, mají u kmenových zaměstnanců během roku ještě paralelně 2-3 dohody na různé jiné práce, vysokou fluktuaci díky velké nemocnosti. druhá škola má svůj kmenový stav víceméně stále stejný, dohod 5 za rok, projekty žádné, fluktuace naprosto minimální. a v tom je pak docela velký rozdíl, kolik času vám mzdařina zabere, jestli budete dělat stále přihlášky, odhláčky, hlídat nemocenské, daně atd.

na druhu stranu ... je nejlepší mít mzdářku přímo v organizaci, protože ty lidi osobně zná a dá to méně práce, než dělat výplaty cizím lidem externě. mi kdysi dávno školení platil zaměstnavatel, protože měl zájem na tom, abych ty mzdy ve škole dělala. ale to jsme byli průkopníci, protože ostatní stále zůstávali u (tenkrát) školského úřadu a jejich těžkopádnému zpracovávání a komunikaci.

jinak jako čistě mzdářka jsem měla 9. třídu, vzdělání SOŠ.

jestli do toho půjdete, přeji vám hodně štěstí a když tak víte, kam se o radu můžete obrátit :drinks:
Uživatelský avatar
refi
Moderátorka
 
Příspěvky: 3363
Registrován: pon 02. úno 2009 15:07:01
Bydliště: Ostrava

Re: Prosím o radu mzdové účetní :-).

Příspěvekod AlenaK. » pon 19. črc 2010 10:45:04

Krásné dopoledne!
Moc Vám děkuju za odpověď, jste bezva a díky za nabídnutou pomocnou ruku ;) , určitě jí vděčně využiju.
S tím rekvalifikačním kurzem je to taky docela šílenost, když si představím, jak dlouho trvají a že se rozhodně
nekonají v našem "městečku" a musela bych hodně dojíždět, tak to bude velká divočina |:-(| . Ale rozhodla
jsem se do toho jít...ráda se učím, jen se bojím toho času, někdy by člověk potřeboval den přifouknout, což teprve
až budu jezdit na kurz, učit se, dělat dál svou práci tady v kanlíku, přebírat mzdovou agendu a personalistiku a do toho mám jako spousta dalších rodinku s dvouma špuntíkama :oops: ...prostě to bude báječný cvrkot :lol: . (A zaplatí prý mi ho zaměstnavatel. Přesně, jak psala Refi - zaměstnavatel má zájem na tom, abych ty mzdy dělala.)
Co se týče programu, určitě bych šla do Gordicu, jak píše Kateřina, máme od nich všechno a zdá se mi to propracované. Naše externí má ještě nějaký starý program, myslím, že Unicos, tak budu doufat, že půjdou data "přehodit".
Nakonec jsme s paní ředitelkou domluvili, že bych mzdovou agendu přebrala k lednu 2012, což je daleko (pokud se teda "něco" nestane a nebudeme to muset udělat dřív), takže bych si kurz zařídila až tak v půlce příštího roku. Jestli bude kurz trvat třeba 3 měsíce, tak pak budu mít ještě čas si "pohrát" s programem..... Nemá smysl začít dřív, než bych se k té práci dostala, tak se mi to z hlavy vyklepe. Je něco, co můžu začít studovat pomalu už teď? Objednala jsem si zdarma na zkoušku časopis Mzdová účetní - odborný měsíčník od Anagu, tak jsme se mohla podívat, jak jakový měsíčník vypadá...... Máte radu, co se týče knih nebo časopisů, se kterými se dobře "spolupracuje"?
Refi, jak jste psala o té náročnosti co se počtu lidí týče, tak tady je něco málo přes 30 lidí, ale řekla bych, že celkem vzato je tu "klid". Žádné extrémy. Tak budu doufat, že tomu tak zůstane, abych do toho mohla vplout poklidně ;) .
Docela mě vyděsilo, co všechno musí mzdovka hlídat! Doufám, že je ten program v Gordicu "chytrý" a že mi leccos připomene :gcrazy: . No, jsem na to zvědavá.
Teď se úspěšně prokousávám bezva programem Autoplanu, mám už plnou verzi, tak "jeduuuu" :D ! Jen jsem teda až teď vypočítávala cesťáky z 20. 6., tak snad se nic neděje. Když totiž počítám, že do 10 dnů to má odevzdat zaměstnanec a dalších 10 dnů mám já na to, abych je zpracovala, tak už jsem mimo počty :oops:.
Ještě jednou Vám moc díky za odpověď a pomoc při rozhodování a mějte se krásně!!! :bye:
(pokud pro mě máte nějaké další rady, budu Vám moc vděčná O:-) )
AlenaK.
 
Příspěvky: 65
Registrován: pát 30. dub 2010 9:01:55

Re: Prosím o radu mzdové účetní :-).

Příspěvekod hanna » pon 19. črc 2010 11:59:50

Alenko, taky dělám mzdy a personalistiku, jak říká refi, už od pravěku. A dělám to raději než účto. Asi proto, že jsem s tím začala dřív. Doporučuji knížku "Abeceda mzdové účetní". Vydává Anag a vychází každoročně, takže aktuální pro daný rok. Je sice dost drahá, mně ji škola ani nekoupí, kupuji si ji sama, ale mám aspoň jistotu, že se mám kam kouknout, když si nevím rady - to se stává i po letech praxe, v džungli a častých změnách našich zákonů člověk ledacos nepostřehne. Časopis "Mzdová účetní" je taky perfekt - odebírám jej. Když jsem do této školy před šesti lety přišla jako "nová", skončila jsem se mzdovým programem, který měla má předchůdkyně a vybrala jsem si KVASAR (Zlín), o kterém jsem hodně slyšela a jsem s ním nadmíru spokojená. Sleduje všechny legislativní změny a je na něj opravdu spoleh. Ten pocit jsem neměla u toho minulého. Gordic mzdový neznám, znám jen účetnictví. Jinak přeji hodně trpělivosti.
hanna
 
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12. bře 2009 6:58:06

Re: Prosím o radu mzdové účetní :-).

Příspěvekod AlenaK. » úte 20. črc 2010 15:52:30

Milá Hanno,
moc díky za příspěvek, tu knihu už jsem na netu viděla, je fakt drahá, ale myslím, že když jí budu chtít,
tak to problém nebude. Jen jsem koukala, že ji téměř všechny školící střediska mají v ceně kurzu (pokud to
tedy bude platit i v době, kdy se na kurz zapíšu já), ikdyž bych v ní raději listovala dřív, abych měla trochu
pojem o tom, co mě čeká. Uvidím.
Děkuji a krásné odpoledne přeji!
Alena.
AlenaK.
 
Příspěvky: 65
Registrován: pát 30. dub 2010 9:01:55

Re: Prosím o radu mzdové účetní :-).

Příspěvekod eva.pro » pát 01. říj 2010 7:38:17

Prosím o radu, kdo pracujete ve VEMě - jaký je kód povolání ((F4) pro vedoucí školní kuchyně. Prosím urychleně o pomoc. Děkuji. :cry:
eva.pro
 
Příspěvky: 503
Registrován: pon 09. bře 2009 14:17:18

Re: Prosím o radu mzdové účetní :-).

Příspěvekod refi » pát 01. říj 2010 10:07:01

evi, koukám do metodického pokynu mšmt a tam je vedoucí šj v různých kódech:

vedoucí šj - součást školy nebo školského zařízení : může být buď provozář 2.5.6 nebo účetní 1.2.3 nebo rozpočtář 1.2.4

vedoucí šj - součást školy - velkokapacitní s provozem na směny : provozář 2.5.6

vedoucí šj - samostatný právní subjekt : 1.2.5 nebo 1.2.4
Uživatelský avatar
refi
Moderátorka
 
Příspěvky: 3363
Registrován: pon 02. úno 2009 15:07:01
Bydliště: Ostrava

Re: Prosím o radu mzdové účetní :-).

Příspěvekod eva.pro » pát 01. říj 2010 10:39:22

Díky moc a přeji hezký víkend. :yahoo:
eva.pro
 
Příspěvky: 503
Registrován: pon 09. bře 2009 14:17:18

Re: Prosím o radu mzdové účetní :-).

Příspěvekod almovo » ned 13. úno 2011 15:47:56

Vážené radilky,
jsem v podobné situaci jako AlenaK. Dostala jsem nabídku mzdové účetní pro PO a ještě k tomu pokladnu. Jde o školu s více jak 200 zaměstnanci. Prosím o radu zda je to vůbec možné zvládnout v jedné osobě. Zdravím Vás a děkuji za radu. Marie
almovo
 
Příspěvky: 7
Registrován: stř 09. úno 2011 21:07:10

Re: Prosím o radu mzdové účetní :-).

Příspěvekod hanna » pon 14. úno 2011 7:18:41

Marie, pokud budete dělat jen mzdovku, tak to zvládnete. Já jsem dělala v minulém zaměstnání v PO (nebylo to školství) taky 200 lidí včetně externích dohod. Chce to studovat příslušné mzdové zákony-hlavně ZP, soc. a zdrav. poj., daňové zák., je to práce hodně odpovědná, protože je neustále kontrolovaná různými instuticemi, ale jinak zajímavá. Mně by po ní bylo smutno kdybych ji nedělala. U účetnictví ten pocit, bohužel, nemám. Toho bych se i zřekla. A pokladna? Taky to jde. Myslílm, že tato kombinace je dobrá. Já bych do toho šla. Pokud budete likvidovat i CP - trochu práce Vám to dá, ale nemějte strach. To zvládnete. Chce to opatřit si různé "pomocníky", jak už jsem psala výše, aby měl člověk "jistotu". A toto fórum je taky prima. Držím Vám palce.
hanna
 
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12. bře 2009 6:58:06


Zpět na Hledám, potřebuji

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků