Stránka 1 z 1

hlavní účetní, správce rozpočtu - nejsou vedoucí zaměstnanci

PříspěvekNapsal: pon 09. pro 2013 15:40:06
od sšmt
Jak prosím řešíte v malé organizace sloučenou funkci hlavní účetní a správce rozpočtu, když tyto funkce vykonává účetní, která není vedoucím zaměstnancem? Stačí nějaké např. pověření ředitele, který je příkazcem operací, že účetní, i když není vedoucím zaměstnancem, bude funkce vykonávat?

Děkuji

Re: hlavní účetní, správce rozpočtu - nejsou vedoucí zaměstnanci

PříspěvekNapsal: úte 10. pro 2013 14:35:01
od sšmt
Jelikož nikdo nereaguje, hledala jsem v zákoně, a snad jsem vypátrala a odpovím si sama:

Zákon o finanční kontrole
§ 26
(1) Uvnitř orgánu veřejné správy zajišťují předběžnou kontrolu plánovaných a připravovaných operací
a) vedoucí tohoto orgánu nebo vedoucí zaměstnanci jím pověření k nakládání s veřejnými prostředky orgánu veřejné správy jako příkazci operací,
b) vedoucí zaměstnanec organizačního útvaru odpovědný za správu rozpočtu orgánu veřejné správy nebo jiný zaměstnanec pověřený k tomu vedoucím tohoto orgánu jako správce rozpočtu,
c) vedoucí zaměstnanec organizačního útvaru odpovědný za vedení účetnictví orgánu veřejné správy nebo jiný zaměstnanec pověřený k tomu vedoucím tohoto orgánu jako hlavní účetní.

Tzn. příkazce musí být vždy vedoucí zaměstnanec,
správce rozpočtu a hlavní účetní - vedoucí zaměstnanec nebo JINÝ zaměstnanec pověření k tomu vedoucím.

Re: hlavní účetní, správce rozpočtu - nejsou vedoucí zaměstnanci

PříspěvekNapsal: úte 10. pro 2013 21:41:03
od refi
dostala jsem se k odpovědi až teď, ale už jste si odpověď našla sama a je to opravdu tak. příkazce operace je jasný, správce rozpočtu a hlavní účetní může být klidně jeden člověk nebo dva, záleží na struktuře organizace a vnitřním kontrolním systému.