Nárok na dovolenou - učitelka zkr.úvazek,nějaké dny

dočasná pracovní neschopnost, dovolená, svátky, neplacená volna, odměny

Nárok na dovolenou - učitelka zkr.úvazek,nějaké dny

Příspěvekod pmaja » pát 29. kvě 2020 10:40:22

Dobrý den, moc prosím o radu. Slečně učitelce byl zadán chybný rozvrh. Správně mělo být zadáno takto:
sudý týden - úterý 2 h, středa 2 h
lichý týden - úterý 2 h, středa 1 h, čtvrtek 1 h
Pracovní poměr je od února do června

Bohužel bylo ale zadáno od února takto chybně:
sudý týden - úterý 2 h, středa 1,5 h, čtvrtek 0,5 h
lichý týden - úterý 2 h, středa 1,5 h, čtvrtek 0,5 h

Na peníze to nemělo vliv, ale vrtá mně hlavou, jestli to nemělo vliv na nárok na dovolenou. Protože 30.6 bude končit pracovní poměr a zůstatek dovolené budeme proplácet, tak aby to bylo dobře. Já jsem totiž ve školství nováček. Rozvrh zadávala ještě moje předchůdkyně. Ráda bych to spravila a zadala tak, jak to mělo být správně a dala přepočet do minulosti. Chtěla bych si ale ručně spočítat nárok na dovolenou (vím, že Vema to spočítá dobře, ale ráda bych věděla, jak to ta Vema počítá a nemůžu se na to dopočítat). Poradíte mi prosím?
pmaja
 
Příspěvky: 111
Registrován: úte 16. led 2018 13:16:49
Bydliště: Pardubický kraj

Re: Nárok na dovolenou - učitelka zkr.úvazek,nějaké dny

Příspěvekod witty » pon 01. čer 2020 8:22:10

Zaměřím se jen na nárok za r. 2020.
Je třeba posoudit, zda zaměstnanec odpracoval alespoň 60 směn v roce (resp. jestli ty směny lze považovat za odpracované dle § 348 ZP).
Pokud ano, tak při "třídenním týdnu" je nárok za pololetí na 12 dní, to Vám asi Vema spočítala při takto nastaveném rozvrhu. Ve skutečnosti zaměstnanec pracuje průměrně 2,5 dne v týdnu, tj. 10 dní dovolené za pololetí.

Výpočet je v tomto případě jednoduchý. Bereme v potaz skončení PP ke dni 30.6.2020 a podmínku odpracování alespoň 60 směn. Počet týdnů v prvním pololetí je 26.
Při pětidenním rozvrhu by měl pedagog nárok na 4 týdny dovolené (x 5 dní v týdnu) = 20 dní.