Začínající učitel - zařazení do třídy

základní plat, nárokové a nenárokové složky, doba platnosti, změny, zápočty praxí

Začínající učitel - zařazení do třídy

Příspěvekod snajdv » pon 06. zář 2021 9:20:26

Dobrý den, radilky, prosím o radu jak zařadit začínajícího učitele na SŠ, bez pedagogického vzdělání (odborníka z praxe s VŠ). 11. nebo 12. třída? Učitel je přihlášen k DVPP.
Ředitel školy chce zařadit pana učitele po roce do tř. 12.
snajdv
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon 06. zář 2021 8:17:24

Re: Začínající učitel - zařazení do třídy

Příspěvekod witty » pon 06. zář 2021 10:45:00

Zařazení do třídy závisí na náplni práce, začínající učitel zpravidla samostatně netvoří ped. dokumentaci. Ale záleží na řediteli, jak situaci posoudí, zažila jsem oba přístupy - nový učitel automaticky do 11. tř. a po roce do 12. i přímo od začátku do 12.tř.

11. platová třída

1. Tvorba koncepce rozvoje školních vzdělávacích programů mateřských škol včetně jejich koordinace v regionu.

2. Vzdělávací a výchovná činnost zaměřená na získávání vědomostí a dovedností ve všeobecně-vzdělávacích nebo odborných předmětech podle školního vzdělávacího programu, podle vzdělávacího programu vyšší odborné školy nebo podle individuálních vzdělávacích plánů ve spolupráci s dalšími odborníky a dalších metodických doporučení z oblasti pedagogiky a psychologie.

3. Vzdělávací a výchovná činnost v praktickém vyučování v oborech středního vzdělání s maturitní zkouškou nebo v praktickém vyučování nebo odborné praxi v oborech vyššího odborného vzdělání.

4. Vzdělávací a výchovná činnost v odborném výcviku v oborech středního vzdělání s maturitní zkouškou nebo v náročných oborech středního vzdělání s výučním listem.

5. Komplexní koordinace vzdělávání v praktickém vyučování nebo v odborném výcviku střední školy nebo v praktické přípravě vyšší odborné školy se znalostmi a dovednostmi z jiných oborů vzdělání a s teoretickým vyučováním.

6. Vzdělávací činnost v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřená na oblasti pedagogiky, psychologie, teorie výchovy a didaktiky aj. oblasti podle vzdělávacích programů akreditovaných v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.

12. platová třída

1. Komplexní vzdělávací a výchovná činnost ve všeobecně-vzdělávacích nebo odborných předmětech spojená s tvorbou a průběžnou aktualizací pedagogické dokumentace, kterou pedagogický pracovník vytváří, a podle níž postupuje při výkonu své přímé pedagogické činnosti nebo spojená s tvorbou a průběžnou aktualizací individuálních vzdělávacích plánů.

2. Tvorba koncepcí rozvoje oboru středního vzdělání s výučním listem nebo skupiny příbuzných oborů.

3. Komplexní vzdělávací činnost v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků spojená s tvorbou vzdělávacích programů akreditovaných v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a jejich evaluací.

4. Tvorba koncepce rozvoje školních vzdělávacích programů mateřských škol pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich koordinace v rámci kraje.
witty
 
Příspěvky: 1230
Registrován: pon 02. bře 2009 10:21:43
Bydliště: JČ kraj

Re: Začínající učitel - zařazení do třídy

Příspěvekod snajdv » pon 06. zář 2021 10:48:29

Děkuji :)
snajdv
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon 06. zář 2021 8:17:24

Re: Začínající učitel - zařazení do třídy

Příspěvekod jitumk » pon 06. zář 2021 14:59:35

Dobrý den,
u nás na základní škole jsme nyní řešili podobnou situaci a nakonec jsme dali paní učitelku do 11. třídy. Paní učitelka má přiřazeného uvádějícího učitele, a proto 11. třída. Záleží totiž i na tom, zda pracuje vyloženě samostatně.

Dle metodického výkladu k odměňování z MŠMT:
2.1.2 Ostatní učitelé – 2.16.01
Příklady prací učitelů základní školy, základní umělecké školy, střední školy, konzervatoře, vyšší
odborné školy a školy (třídy) samostatně zřízené pro děti, žáky a studenty se speciálními vzdělávacími
potřebami a učitelů praktického vyučování nebo odborného výcviku (bývalí „mistři odborné výchovy“).

11. platová třída
Vzdělávací a výchovná činnost zaměřená na získávání vědomostí a dovedností ve všeobecněvzdělávacích nebo odborných předmětech podle školního vzdělávacího programu, podle vzdělávacího
programu vyšší odborné školy nebo podle individuálních vzdělávacích plánů ve spolupráci s dalšími
odborníky a dalších metodických doporučení z oblasti pedagogiky a psychologie.
Metodickými doporučeními jsou doporučení vyplývající ze systému teoretických principů, metod
a způsobů popisu, analýzy a objasňování pedagogických a psychologických jevů.

Začínající učitel prvního stupně základní školy, druhého stupně základní školy, učitel přípravné třídy
základní školy, učitel přípravného stupně základní školy speciální, všeobecně-vzdělávacích a odborných
předmětů střední školy nebo vyšší odborné školy, učitel odborných uměleckých předmětů v základní
umělecké škole, střední odborné škole nebo konzervatoři, případně učitel jazykové školy s právem státní
jazykové zkoušky. Východiskem pro jejich práci jsou školní vzdělávací programy, individuální vzdělávací
plány a metodická doporučení, svoji činnost vykonávají ve spolupráci s uvádějícím učitelem.
jitumk
 
Příspěvky: 345
Registrován: úte 10. led 2017 9:34:41
Bydliště: JMK


Zpět na Platové výměry, zápočty praxe

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron