Vychovatelka v družině s vysokoškolským pedagogickým vzdělán

základní plat, nárokové a nenárokové složky, doba platnosti, změny, zápočty praxí

Vychovatelka v družině s vysokoškolským pedagogickým vzdělán

Příspěvekod florina » sob 23. čer 2012 18:05:14

Dobrý den, moc Vás prosím o radu. V roce 2004 jsem dokončila VŠ pedagogickou, učitelství pro základní školy, poté jsem si dodělala učitelství pro SŠ. V roce 2004 jsem nastoupila jako učitelka na gymnáziu, v roce 2006 nastoupila na MD. Vzhledem k úbytku žáků mě nevzali zpět. Nabídla se mi práce vychovatelky ve školní družině. Paní ředitelka mě ovšem překvapila s tvrzením, že jsem nekvalifikovaná a že mě podle zákona musí dát na rok do 8.platové třídy. Je to možné? Vzhledem k tomu, že tam přede mnou učila kamarádka s NEPEDAGOGICKÝM vzdělaním, byla v platové třídě 9. a rozdíl mezi její 9. a mou vysokoškolskou 12. byl cca 950 Kč hrubého, velice mě překvapilo, že rozdíl mezi 8. a 9. je 5000,-Kč. Děkuji moc za odpověd.
florina
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob 23. čer 2012 17:55:27

Re: Vychovatelka v družině s vysokoškolským pedagogickým vzdělán

Příspěvekod refi » sob 23. čer 2012 23:23:21

můžete si pro vaši informaci projít tento (zatím poslední v řadě) metodický pokyn z podzimu 2010, který vydalo mšmt:
http://www.msmt.cz/file/11930

ale i tak zde z něj ocituji, co vás asi zajímá:

2.16.02 VYCHOVATEL

Komplexními činnostmi se rozumějí činnosti zahrnující všechny části daného celku vymezeného příkladem práce - viz nařízení vlády č. 222/2010 Sb.

VYCHOVATEL ŠKOLNÍ DRUŽINY, ŠKOLNÍHO KLUBU

8. platová třída
1. Vychovatelská činnost zaměřená na rozvoj osobnosti dětí, žáků nebo studentů, jejich zájmů, znalostí a tvořivých schopností probíhající v zájmovém vzdělávání podle programu činnosti školského nebo jiného zařízení.

Vychovatelé, kterým není zaměstnavatelem uložena tvorba vlastních výchovně-vzdělávacích programů.

9. platová třída
1. Komplexní vychovatelská činnost ve školách a školských nebo jiných zařízeních rozvíjející zájmy, znalosti a tvořivé schopnosti dětí, žáků i studentů nebo specificky rozvíjející osobnost dítěte nebo žáka i studenta včetně využívání variantních výchovných metod a hodnocení jejich účinnosti.
Vykonávání veškerých výchovných činností při celkovém rozvíjení zájmů, znalostí a schopností dětí, žáků nebo studentů nebo při specifickém rozvíjení osobnosti jednotlivců.

2. Odborné usměrňování zájmového vzdělávání specializovanými metodami výchovné práce, například vůči dětem a žákům se speciálními vzdělávacími potřebami.
Metodické usměrňování zájmového vzdělávání.

10. platová třída
1. Komplexní výchovná, vzdělávací, diagnostická a preventivní činnost zaměřená na celkový rozvoj osobnosti nebo na socializaci, resocializaci a reedukaci včetně navrhování cílených opatření k optimalizaci procesu výchovy a vzdělávání v rámci školy, školského nebo jiného zařízení.
2. Koordinace protidrogové prevence v rámci příslušného zařízení.
3. Koordinace činnosti vychovatelů ve výchovných skupinách ve školách a školských zařízeních.
Činnosti v procesu výchovy a vzdělávání jako celku, vč. diagnostické a preventivní činnosti nebo zaměřené na specifické cíle nebo koordinaci výchovy s dalšími pedagogickými procesy ve škole nebo školském zařízení,
vedoucí vychovatel; ředitel právního subjektu


a dále:


4. Zařazování do platových tříd

Zaměstnavatel zařazuje zaměstnance do příslušné platové třídy podle druhu práce sjednaného v pracovní smlouvě a v jeho mezích na základě nejnáročnějších prací, které na něm požaduje. Učitelé teoretických (všeobecně-vzdělávacích nebo odborných) předmětů se ve většině případů zařazují do 11. nebo 12. platové třídy. Do 12. platové třídy jsou zařazeni učitelé, kteří vykonávají všechny činnosti uvedené v příkladu prací, tzn. komplexní vzdělávací a výchovnou činnost ve všeobecně vzdělávacích nebo odborných předmětech spojenou s tvorbou a aktualizací pedagogické dokumentace nebo spojenou s tvorbou a aktualizací individuálních vzdělávacích plánů. Přitom učitelé respektují individuální zvláštnosti každého jednotlivého žáka, využívají nejnovější poznatky z oblasti pedagogiky a psychologie a aplikují nové, netradiční a speciálněpedagogické metody výuky. Požaduje-li zaměstnavatel uvedené činnosti a zaměstnanec je schopen s ohledem na dosaženou odbornou kvalifikaci tyto činnosti vykonávat, vzniká zaměstnavateli povinnost zařazení do 12. platové třídy.


a nakonec:

6. Nedostatek finančních prostředků není důvodem pro zařazení zaměstnance do nižší platové třídy, než která mu přísluší podle náročnosti požadované a vykonávané práce v souladu s katalogem prací. Nelze proto zařazovat obecně, např. učitele do 11. platové třídy, vychovatele, pedagogy volného času a učitelky mateřských škol do 8. platové třídy. V 11. nebo v 8. platové třídě jsou zařazeni pedagogové, kterým není svěřena tvorba vzdělávacích programů. Ve většině případů jde o začínající učitele-učitelky nebo dočasné zastupování.

určitě si to pozorně přečtěte, možná vám to mnohé objasní. z mého pohledu vaše vedení chce použít poslední uvedený odstavec. pak tedy bude záležet na tom, zda budete vykonávat méně prací, než ostatní vychovatelky v 9. třídě. jinak rozdíly mezi třídami ještě vnímejte i s dosaženou praxí, tzn. v jakém stupni dle praxe v dané třídě byste byla zařazena. máte ale pravdu, že nová platová tabulka pro pedagogy způsobila obrovský rozdíl právě mezi třídou 8 a 9.
Uživatelský avatar
refi
Moderátorka
 
Příspěvky: 3363
Registrován: pon 02. úno 2009 15:07:01
Bydliště: Ostrava

Re: Vychovatelka v družině s vysokoškolským pedagogickým vzdělán

Příspěvekod florina » ned 24. čer 2012 11:23:29

Děkuji moc za odpověd. Stejně z toho bihužel moc moudrá nejsem. Jsem tedy s vysokoškolským pedagogickým vzděláním nekvalifikovaná? Všechny ostatní družinářky v té škole jsou v deváté třídě a já budu dělat to samé co ony. Paní ředitelka mi jako argument osmé třídy předhazuje právě mou nekvalifikovanost.
florina
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob 23. čer 2012 17:55:27

Re: Vychovatelka v družině s vysokoškolským pedagogickým vzdělán

Příspěvekod refi » ned 24. čer 2012 15:42:28

pokud budete dělat stejnou práci, tak by musela 8. třídu zdůvodnit jinak než nekvalifikovaností.

cituji:


Kdy získává vychovatel odbornou kvalifikaci?

- vysokoškolským vzděláním získaným studiem v akreditovaném studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na vychovatelství nebo sociální pedagogiku,
- vysokoškolským vzděláním opravňujícím vykonávat funkci učitele prvního nebo druhého stupně základní školy, učitele stření školy, učitele uměleckých odborných předmětů v základní umělecké škole, střední odborné škole a konzervatoři, učitele jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky,
- vyšším odborným vzděláním získaným ukončením akreditovaného vzdělávacího programu vyšší odborné školy v oboru vzdělání zaměřeném na vychovatelství nebo sociální pedagogiku,
- vyšším odborným vzděláním získaným ukončením jiného akreditovaného vzdělávacího programu než podle písmene c) a vysokoškolským vzděláním získaným studiem v akreditovaném bakalářském studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřeném na vychovatelství nebo sociální pedagogiku, nebo vzděláním v programu celoživotního vzdělávání uskutečňovaném vysokou školou a zaměřeném na vychovatelství nebo sociální pedagogiku, nebo studiem pedagogiky,
- středním vzděláním s maturitní zkouškou získaným ukončením vzdělávacího programu střední odborné školy v oboru vzdělání zaměřeném na přípravu vychovatelů, nebo
- středním vzděláním s maturitní zkouškou získaným ukončením vzdělávacího programu střední školy a vzděláním v programu celoživotního vzdělávání uskutečňovaném vysokou školou a zaměřeném na vychovatelství.


zdroj : http://www.avsz.cz/otazky-a-odpovedi/
Uživatelský avatar
refi
Moderátorka
 
Příspěvky: 3363
Registrován: pon 02. úno 2009 15:07:01
Bydliště: Ostrava


Zpět na Platové výměry, zápočty praxe

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků