OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

domácí i zahraniční, žádosti, rozpočty, smlouvy, čerpání, vyúčtování, prezentace

OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Příspěvekod Bára » stř 24. úno 2010 10:26:47

Dobrý den, máte někdo zkušenosti s výše uvedeným projektem (Jihomoravský kraj)? Jak jsem se již dozvěděla na tomto fóru, účetnictví musí být vedeno odděleně. Týká se to pouze nákladových a výnosových účtů nebo i ostatních např.028,088? Můžu zařazovat došlé faktury týkající se grantu do stejné číselné řady jako ostatní s tím, že je patřičně označím ? Bude vděčná za každou informaci. Děkuji a hezký den.
Bára
 
Příspěvky: 162
Registrován: úte 10. lis 2009 12:34:03

Re: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Příspěvekod Janavy » stř 24. úno 2010 15:25:12

Dobrý den!
Máme taky tento projekt, veškeré účtování probíhá naprosto odděleně. Jsem zde krátce, ale paní, která bude odcházet do důchodu si vede všechny faktury na tento projekt ve zvláštním sešitu (Vy můžete třeba v excelu) - úplně mimo účetnictví školy.
Na konci roku provede vyúčtování - vše musí být nulové. Pokud máme nárok na peníze, zaúčtuje předpis dotace. Pokud nám peníze zbudou, musí je vrátit (zaúčtuje mínusem). K vyúčtování přikládá kopie faktur. Nevím, jestli jsem Vám poradila, ale snad Vám to trochu pomůže.
Janavy
 
Příspěvky: 84
Registrován: pon 15. úno 2010 20:42:33

Re: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Příspěvekod refi » stř 24. úno 2010 18:56:17

nevím, zda má tento projekt (o který jsme už dvakrát žádali a nevyšel) nějaké jiné podmínky, než ostatní projekty, ale napíšu, jak to dělám já s projekty ostatními (comenius, přeshraniční spolupráce atd.)
faktura či paragon týkající se projektu je označena razítkem vyrobeným speciálně pro tento účel (i náklad na razítko jde z peněz projektu), na razítku jsou povinné údaje o projektu - bývá to název a číslo projektu. tímto razítkem označím naprosto všechny doklady, které se projektu týkají.
faktury píšu do stejné knihy faktur a v číselné řadě s ostatními běžnými fakturami, jen si z každé projektové faktury udělám kopii a založím do šanonu pro tento projekt. účtuji jako každé jiné náklady, ale rozlišuji účelovým znakem přiděleným pro tento projekt. tzn. že vše účtuji zároveň s ostatním účetnictvím školy, jen díky rozlišení ÚZ mohu kdykoliv vyjet rozbory V+N za tento projekt a vědět, jak jsme na tom. majetek koupený z projektu evidujeme také stejně jako běžný majetek (028 atd.), ale na konkrétní věc se vyznačí, že je pořízena z projektu - a na faktuře je poznačeno, pod jakým číslem je majetek zaevidován a kde se nachází.
nevím, jestli je tento projekt výjimkou, když Janavy píše, že si to paní vede v excelu a ÚPLNĚ mimo účetnictví školy. tohle mi nějak nejde na rozum, podle mě to popírá všechny zásady účetnictví. vím o jedné kolegyni, která tento projekt od října nebo listopadu 2009 účtuje, ale jsou teď prázdniny, tak hned jak ji seženu, poprosím o vyjádření tady v diskuzi. zatím vydržte ;)
Uživatelský avatar
refi
Moderátorka
 
Příspěvky: 3363
Registrován: pon 02. úno 2009 15:07:01
Bydliště: Ostrava

Re: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Příspěvekod Janavy » stř 24. úno 2010 20:23:41

Refi, díky za Váš názor. Já si nejsem 100% jistá, že to paní dělá úplně správně. Jsem tady úplný nováček a nevyznám se ještě skoro v ničem, ale ona tvrdí, že když jsme měli Comenius, účtovala to taky dohromady s ostatním účetnictvím školy. Tady u toho projektu prý dostala jiné instrukce z KÚ. Patříme pod Olomoucký kraj. Budu moc ráda, když se vyjádří víc lidí se svými zkušenostmi.
Janavy
 
Příspěvky: 84
Registrován: pon 15. úno 2010 20:42:33

Re: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Příspěvekod hanna » stř 24. úno 2010 20:56:26

Účtuju stejně jako refi. Rozlišuji náklady a výnosy účelovým znakem a ještě jsem si pro každý projekt utvořila samostatné účetní středisko. Takže i pro orientaci je to pro mě přehlednější. Mám náklady za celou organizaci podle UZ nebo podle středisek - dle potřeby. Asi před dvěma roky jedna SŠ také začala účtovat projekt samostatně - mimo účetnictví školy a museli to dávat během roku dohromady. Účenictví účetní jednotky se musí vést jako celek. Majetek dáváme na majetkové účty dohromady. Každý jednotlivý kus označujeme dle propozic projektu - samolepky určitých rozměrů (no taky si hezky vymýšlejí). Už se kolegyni, která to dělá, smějeme, že chodí pořád s pravítkem a měří "rámečky".
hanna
 
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12. bře 2009 6:58:06

Re: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Příspěvekod Janavy » čtv 25. úno 2010 7:55:37

Tedy, holky, vy mě děsíte! Snad to nebudu muset celé předělávat! Jenže paní to tak dělala už v roce 2008, 2009. Obě závěrky má odevzdané, nikdo nic nenamítá. Můžu se zeptat, pod který KÚ patříte?
Janavy
 
Příspěvky: 84
Registrován: pon 15. úno 2010 20:42:33

Re: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Příspěvekod Janca » čtv 25. úno 2010 8:06:26

No určitě se to nemůže vést mimo účetnictví školy - to je na vrácení dotace. Prověřte sit to dokud je čas. Všechno musí projít účetnictvím školy.
Janca
 
Příspěvky: 146
Registrován: úte 29. pro 2009 10:41:15

Re: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Příspěvekod frausova » čtv 25. úno 2010 10:48:59

Účtuji stejně jako refi, od všech faktur, paragonů si dělám kopie a zakládám do zvláštního šanonu. V roce 2009 jsme měli několik projektů z kraje Vysočina, z Agendy M21, paní na kraji chtěla doložit kopiemi z hlavní knihy účet 261 - zda opravdu byly doklady proplaceny a proběhly účetnictvím, kopírovala jsem i výpisy z běžného účtu, dohody o provedení práce. V prosinci, kdy končily poslední projekty jsem byla ochotna zkopírovat a odeslat na kraj cokoli, co mi přišlo pod ruku, protože jsem si nebyla jistá, zda to náhodou nesouvisí s projektem. Letos mám prozatím jeden projekt přetažený z roku 2009, o dva další žádáme - takže veselo opět bude u kopírky.
frausova
 
Příspěvky: 37
Registrován: stř 04. bře 2009 8:37:15

Re: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Příspěvekod Neználek » pát 26. úno 2010 11:23:44

Dobrý den,
psala jsem o stejném tématu pod názvem Moderní škola. Je to operační program Vzdělání pro konkurenceschopnost a název projektu máme Moderní škola. Refi mi taktéž odpověděla, že se vše musí vést ne mimo ale v účetnictví. Mě však zajímaly hlavně mzdy, protože mi také původně p. ředitel řekl, že vše bude odděleně, v tabulkách v excelu atd. To mě dost zarazilo a bylo mi to divné. Program se nám o měsíc opozdil, rozjede se až od března, a nyní přijel šéf z nějaké schůzky a už otočil, už prý zjistil, že mzdy můžu vést v mém mzdovém programu, ale musím si vše rozlišit pracovištěm a zdrojem financování. Totéž bude muset dělat moje kolegyně účetní. Nápad s razítkem od refi je dobrý, bude to přehlednější, poradím to kolegyňce. Má zde někdo zkušenosti s vyplácením mezd za tyto programy? Bude to pro mě nové nechci udělat nějakou chybu. Díky. :)
Neználek
 
Příspěvky: 116
Registrován: pát 03. dub 2009 8:49:13

Re: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Příspěvekod refi » pát 26. úno 2010 15:00:24

neználku :) se mzdami je to stejně, jako u jiných grantů. ve mzdovém programu si založíte nové středisko či činnost, záleží jaký program máte a jak vám to vyhovuje. tím pádem vám mzdy za OPVK budou vyjíždět na sestavě zvlášť a také na rozúčtování se budou ukazovat v kolonce - mzdové prostředky z EU, stejně tak se to pak vykazuje i v P1-04 - v kolonkách pracovníků a peněz z EU. Ale MUSÍ být zahrnuty do celkových hrubých mezd za organizaci, nelze je vést někde v excelu :o :mosking: . je škoda, že slůvko ODDĚLENĚ způsobilo takové škody, jak to tu i jinde čtu. nemá to být pochopeno tak, že se povede dvojí účetnictví!!
dále tyto mzdy zaúčtováváte pod dalším rozlišením, třeba účelovým znakem nebo možná i jinak, ale vždy musíte vědět, jak si z účta (i mezd) vyjet pro tyto peníze sestavy zvlášť. není to nic těžkého, ač to ze začátku tak vypadá, ale klidně se ptejte dále. na projekty si za chvíli zvykneme úplně všichni a bude to běžná součást naší práce, a pravidla se taky u projektů ještě utřepávají, nejsou jednotná a to nám dává taky zabrat.

zrovna dnes jsem četla na idnesu, že mšmt má na účtě 4,5 miliardy kč z eu na učební pomůcky do škol, ale protože nestihli vymyslet zákon, který by vytvořil pravidla pro jejich rozdělení, půjdou do škol nejdříve v září 2010. tzn. že pak budeme zase utrácet jak šílení, jak tomu bylo loni díky slevám na pojistném. a předpokládám, že ty peníze budou peníze projektové, tzn. účtované odděleně :mosking: :bye:
Uživatelský avatar
refi
Moderátorka
 
Příspěvky: 3363
Registrován: pon 02. úno 2009 15:07:01
Bydliště: Ostrava

Re: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Příspěvekod refi » ned 28. úno 2010 11:59:15

jak jsem slíbila, tak sem vkládám odpověď kolegyně z jiné školy tak, jak mi přišla do mailu.

účetní doklady grantu mám vedené ve vlastní číselné řadě, náklady a výnosy grantu mají svoji vlastní analytiku a ještě si vše (možná až přehnaně) značím vlastním ÚZ, vše je ale součástí celkového účetnictví školy – ani si neumím představit, jak bych to dělala zvlášť, vždyť některé platby projdou nejdříve provozem a následně pak teprve grantovými penězi. Ty zvláštní číselné řady nejsou podle KÚ nutné, ale mi to vyhovuje. Označování razítkem je také vyžadováno KÚ. Je přesně dáno, co má být na tom razítku napsáno, označování majetku štítky s logy je také správně dle příručky pro příjemce grantu. V evidenci majetku školy dodržujeme pravidla stejná, jako pro každý jiný majetek, jen máme v jednom z políček na kartě majetku značku (symbol projektu), a podle toho můžeme vyfiltrovat všechen majetek nakoupený z projektu. Myslím, že to je takto dostatečné, konzultovala jsem to s odborníkem na projekty, který se tímto přímo živí.
Uživatelský avatar
refi
Moderátorka
 
Příspěvky: 3363
Registrován: pon 02. úno 2009 15:07:01
Bydliště: Ostrava

Re: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Příspěvekod Bára » úte 09. bře 2010 11:28:23

Děkuji refi za vyčerpávající odpověď. Ještě by mě zajímalo, na který účet podle nové účtové osnovy zaúčtovat příjem ?
Bára
 
Příspěvky: 162
Registrován: úte 10. lis 2009 12:34:03

Re: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Příspěvekod Janca » úte 09. bře 2010 12:43:43

Máme zvláštní účet v bance - loni jsme účtovali na 245. Letos prý je to účet pro cizí prostředky Tak účtovat na 241?
Jak to máte Vy?
Účtujete jinak 346/672?
a pak 241 nebo 245/346?
Janca
 
Příspěvky: 146
Registrován: úte 29. pro 2009 10:41:15

Re: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Příspěvekod Bára » stř 10. bře 2010 11:42:44

Byla jsem informována, že příjem dotace má být na 241/374 anal.rozlišit podíl SR a podíl EU a potom až při vyúčtování dát do výnosů na 671 (jsme JMK).
Nevíte, jestli je to s výdaji stejné ? Nejdříve přes trojkový účet a pak při vyúčtování do nákladů ? Děkuji.
Bára
 
Příspěvky: 162
Registrován: úte 10. lis 2009 12:34:03

Re: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Příspěvekod kratochvíle » čtv 25. bře 2010 23:16:27

Také pátrám po tom, jak účtovat příjem dotace z OPVK. Vychází mi z toho, že když jsme žádali loni, nedám nic na podrozvahu, protože příjem už je jistý. Dle smlouvy zaúčtuji celou částku na 348/374 a příjem 245/348 (mám 245, jsou to jiné běžné účty, proč by nemohl být?). Na konci roku pak udělám 388/672 podle toho, kolik jsme vyčerpali. Vidí to někdo jinak? Už z toho šílím. Účelový znak asi nedám, když ho mám u výnosů, ale označím si ty pohledávky střediskem. ufuf Díky. :roll:
kratochvíle
 
Příspěvky: 154
Registrován: pon 22. úno 2010 23:38:31

Další

Zpět na Granty a projekty

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků