Rozdělení HV - fond odměn, rezervní fond

tvorba, čerpání, krytí

Rozdělení HV - fond odměn, rezervní fond

Příspěvekod Januli » pát 25. úno 2022 10:54:45

Dobrý den,
jak prosím rozdělujete hospodářský výsledek do rezervního fondu a fondu odměn? Podle zákona 250 o rozpočtových pravidlech, par.32 je fond odměn tvořen do výše 80 % zlepšeného hospodářského výsledku.
Pracuji jako účetní ve škole teprve chvíli a když jsem se dívala na loňský Návrh na vypořádání výsledku hospodaření, tak tam účetní uvedla do fondu odměn 20% HV zaokrouhlený na celé tisíce a zbytek HV do rezervního fondu.
Omlouvám se, jestli je můj dotaz hloupý, ale podle vyhlášky to chápu přesně obráceně, tj. do fondu odměň 80 % a zbylých 20% do rezervního fondu.

Popřípadě má zřizovatel možnost svým rozhodnutím stanovit jiné % přídělu do fondů?

Mockrát děkuji za odpověď.
Januli
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř 11. bře 2020 15:22:47

Re: Rozdělení HV - fond odměn, rezervní fond

Příspěvekod ave » pát 25. úno 2022 12:33:08

Je na vás, jak si rozdělení HV rozvrhnete. Klidně do fondu odměn nemusíte dávat vůbec nic a celé můžete dát do rezervního fondu. Těch 80 % znamená, že pokud se rozhodnete rozdělit i do fondu odměn, tak můžete nejvýše těchto 80% z celého HV. Vy podáváte návrh, ale zřizovatel nemusí toto akceptovat a může mít názor na rozdělení jiný. Snad jsem to popsala srozumitelně.
ave
 
Příspěvky: 58
Registrován: stř 13. kvě 2009 12:23:03
Bydliště: valašsko

Re: Rozdělení HV - fond odměn, rezervní fond

Příspěvekod Januli » stř 09. bře 2022 9:54:12

ave píše:Je na vás, jak si rozdělení HV rozvrhnete. Klidně do fondu odměn nemusíte dávat vůbec nic a celé můžete dát do rezervního fondu. Těch 80 % znamená, že pokud se rozhodnete rozdělit i do fondu odměn, tak můžete nejvýše těchto 80% z celého HV. Vy podáváte návrh, ale zřizovatel nemusí toto akceptovat a může mít názor na rozdělení jiný. Snad jsem to popsala srozumitelně.