Stránka 2 z 2

Re: Proplácení pokl. dokladů

PříspěvekNapsal: pon 30. srp 2010 8:31:06
od Dája
Tak, ták, Jitule, svatá pravda. U nás to máme vyřešeno tak, že máme vedle hlavní pokladny i pokladny drobného vydání. Určená osoba dostane zálohu na drobné vydání a nakupuje. A nejen ona, ale i jiní jí nosí paragony a ona je proplácí - podpis na paragonu, kdo přijal peníze. A pak následuje ten sběrný účetní doklad, kdy pokladník drobného vydání předá do pokladny po vyčerpání zálohy seznam nákupů a doplní si zálohu o zaúčtované nákupy. Hlavní pokladna vystavuje výdajový doklad na sběrný účetní doklad a ten podepíše, kdo peníze přijal - tj. pokladník drobného vydání. U nás děláme několik drobných nákupů denně, tak je to jednodušší. :bye:

Re: Proplácení pokl. dokladů

PříspěvekNapsal: pon 30. srp 2010 15:15:15
od Jitule11
:thumbs up: :thumbs up: Mocinky děkuji Dájo, vytvoříme si tedy pokladníka Drobného vydání a heto :yahoo:

Re: Proplácení pokl. dokladů

PříspěvekNapsal: úte 31. srp 2010 7:57:39
od Alena H
My máme SW Fenix, mimo jiné i modul pokladna. nemám žádný problém s jednotlivými výdaji, přesto poskytujeme i zálohu na drobná vydání (účet 335) - obvykle školníkovi nebo pedagogu, který je pověřen nějakou akcí. Vydání na jednotlivých stvrzenkách se zapíší na jeden VPD jmenovitě do řádků. SW umožňuje zaúčtování pokladny rovnou z dokladu. :)

Re: Proplácení pokl. dokladů

PříspěvekNapsal: úte 07. zář 2010 11:11:14
od kokoska
Pokud máte "sběrný účetní doklad", je možné vytvořit si seznam zaměstnanců a částek, které jim máte vyplatit, na samostatný arch papíru. Ten pak přiložit ke sběrnému účetnímu dokladu a pokladní doklad si rozúčtovat jenom v účetnictví na 333 dle jednotlivých zaměstnanců, aby se to dostalo do závazků. Dělávala jsem tak úhrady telefonních hovorů nad limit (tam šlo samozřejmě o pohledávky a účet 335). Záleží vždycky na softwaru.

Na druhou stranu nevím, kde u jednorázových nákupů berete předpisy závazků z takových nákupů. Schvaluje se přece až konkrétní pokladní doklad. Proto v případě jednorázových nákupů nepoužívám účet 333 - účtuji přímo na účet nákupu materiálu,služeb atd... (název dodavatele neuvádím, ten je přece na paragonu, tak proč ho opisovat).

Něco jiného je samozřejmě zúčtovatelná záloha - ta by měla být vždy na konkrétního člověka a přes 335. A propos - ten Váš pokladník drobných vydání bude mít hmotnou odpovědnost?

Re: Proplácení pokl. dokladů

PříspěvekNapsal: čtv 11. lis 2010 12:58:40
od marmart
Já vypisuji pokladní doklad na prodejce a za to vypíši konkrétního příjemce (zaměstnance) př.: "Tesco Praha - Novotný Tomáš". Takže si potom nemůže nikdo stěžovat. Souhrnné doklady dělám, pouze pokud jeden zaměstanec má v měsíci více dokladů od jednoho prodejce. :bye:

Re: Proplácení pokl. dokladů

PříspěvekNapsal: čtv 21. bře 2013 13:15:58
od Jitule11
Prosím jak postupovat,když zaměstnanec ztratil paragon k proplacení? Může napsat nějaké Čestné prohlášení?? Děkuji

Re: Proplácení pokl. dokladů

PříspěvekNapsal: čtv 21. bře 2013 13:37:48
od Alena H
To bych nepřijala, pošlete ho do obchodu, ať mu vystaví duplikát. Např.v Lidlu to není problém, když člověk ví kdy a kolik čeho kooupil.

Re: Proplácení pokl. dokladů

PříspěvekNapsal: čtv 21. bře 2013 14:26:02
od Jitule11
jenže to byl paragon,když byl učitel na výjezdu LZV,takže daleko od pracoviště :(

Re: Proplácení pokl. dokladů

PříspěvekNapsal: čtv 21. bře 2013 14:58:25
od refi
nepříjemná situace, ale u nás by taky s čestným prohlášením neuspěl. to uznáváme pouze v případě ztracené jízdenky, kdy je evidentní, že se do cíle pracovní cesty nějak dopravit musel a náklad opravdu vznikl.... u paragonu by měl u nás smůlu ...jak se říká, za chyby se platí.

Re: Proplácení pokl. dokladů

PříspěvekNapsal: čtv 21. bře 2013 16:04:42
od nono
myslím, že může napsat písemnou žádost a poslat na organizaci, které peníze uhradil - a ta určitá organizace mu vystaví duplikát
já jsem to už jednou udělala a byla jsem úspěšná :)

Re: Proplácení pokl. dokladů

PříspěvekNapsal: pát 22. bře 2013 7:32:13
od milili
přesně jako refi, u nás čestné prohlášení jen při ztrátě jízdenek, u ztráty paragonu má prostě smůlu, to se nedá nic dělat.

Re: Proplácení pokl. dokladů

PříspěvekNapsal: pon 25. bře 2013 15:08:57
od nono
unás... na každý pokl.doklad musím napsat na co to šlo a pracovník, který přijal
musí podepsat. Pokud zakoupím já a předám někomu - musí mi podepsat převzetí (nerozhoduje
výše částky)

Re: Proplácení pokl. dokladů

PříspěvekNapsal: pát 04. říj 2013 11:12:55
od ReVa
V minulém i současném zaměstnání vypisuji výdajové doklady na toho, kdo donese paragon, ten pak VPD podepíše... o tom, že by se měly VPD vypisovat na prodejce slyším poprvé a nějak se mi to také nezdá :o Když kouknu do zákona o účetnictví co musí doklad obsahovat, tak tam je v písm. b) obsah účetního případu a jeho účastníky - prodejce mám na paragonu a do VPD dám, toho kdo chce proplatit, tak myslím, že nic neporušuji navíc ve směrnici máme ještě identifikaci plátce/příjemce a jeho podpis... ale i tak nechápu o co se auditor/kontrola opírá??? Kde je uvedeno??? :? Je tedy pravda, že prodejce mám v popisu dokladu - název firmy + co bylo koupeno...